Gripande

För någon månad sen slet jag mitt hår med Stings apportering. Han är så försiktig och tog så försiktigt i apporten. Jag fick några tips från coachen, Malin och de har vi följt (hoppas jag 😉 ). Köpte mig en pipleksak och han har tyckt den varit sååååå kul, men tugga på den – ohnejdå! Men så idag, tuggade han till och jag uppmärksammade det direkt så nu kan man tugga. Som ett brev på posten ökade kraften och hastigheten på hur han grep. Jag är inte nöjd men vi är på gång. Jag ska släppa honom fortare på apporten så jag kan bygga upp ett sug att ta den, det syns på filmen att jag varierar där lite för att se hur han reagerar. Som sagt, vi har en del kvar men vi är på g 🙂 .

Mira får prova lite tricks med apporten och Qeso får skit för att han finns 😉 . Se själva:

4 thoughts on “Gripande

  1. Ni är ju kanon duktiga!

    Svar: Ja, precis. När jag har som mest plugg så tror jag att jag inte ska hinna med Nellies träning. Men jag sitter ändå någon/några timma framför datorn och bara slösurfar. Istället kan jag lägga den tiden på Nellies träning. Ska verkligen försöka bli bättre på det. Tack detsamma! 🙂

Kommentera

