Sting är inte helt som andra stingar

Jag har inte träffat så många kelpiesar, alla har ju varit alerta och aktiva och jag har inte tänkt mer på det. Sting tycker jag är aktiv och galen ibland (typ nästan jämt, Johan blir galen på han ibland 😉 ) men ofta väldigt balanserad. Igår på träningen var det en tjej där med en kelpietik. Sting är ingen galning 😉 . Han är en cool kelpie i jämförelse. Hon har dock ett helt år till i bagaget och hade koncentration. När han har koncetration är han också galet på (när den är kanaliserad så 😀 ), men hon var ändå snäppet mer, jättekul att titta på! Nu är Sting fortfarande i gasen, som en kelpie – det är mycket fart i han. Jag säger inget annat, bara det att det finns gasigagasiga kelpies som Malins gråing och så denna då. 

Jag orkade inte skriva så mycket igår från mobilen. Men Sting skötte sig väldigt bra. Läggande under gång är snyggt!!! Jag måste bara få honom att fatta att han ska ligga kvar när jag ställer mig intill honom, där flyger han gärna upp. De korta inkallningarna gick såååå fint, vågade dock inte ta längre första gången med så mycket störning så de sparar vi tills vi är ensamna först.

Tränade lite ställande hemma och det börjar se riktigt bra ut 🙂 . Även om stanna och ligg blandas ihop ibland så stannar han bra när han hör rätt 😉 .

Jag har köpt pipbollar och de gillar han, dock är jakten roligast. Att springa omkring och tugga på dem gör han inte. Han håller så försiktigt så och har ”ta i trä” lärt sig att komma tillbaka med dem så jag kan kasta om. Jag tror inte att jag kommer att få problem med tugg i apporten 😉 (ta i väldigt mycket trä 😉 ). Där är vi förresten på fasen springa ut och gripa (bra gas!) och hämta den på vägen (här funderar han än 😉 ). Ingångarna fungerar då vi tränar på dem separat, men inte riktigt då han ska hämta på vägen. Då sätter han sig gärna snett. Håller gör han men inte hårt, bara så den ligger kvar i munnen.

Ikväll är det medlemsmöte. Det regnar ute så jag och Sting ska träna innan 😉 . Bra att testa leka med bollarna utomhus nu när det inte är is (?).

4 thoughts on “Sting är inte helt som andra stingar

  1. God fortsättning på det nya året 🙂 Ni verkar ha kommit en bra bit i lydnaden – skoj 🙂
    Qila är också en cool en, väldigt cool, med en tydlig av -och påknapp. Det händer att folk höjer på ögonbrynen och undrar hur hon är så lugn och stillsam. När det vankas jobb är det deffinitivt inte en lugn hund – full sula och snabb som en vessla 🙂

  2. Jag har nog samma typ jag. Helt lagom för mig 🙂 Han älskar att jobba och att ligga i soffan på mina ben efteråt. ❤
    Ni har ju kommit så långt i lydnaden, jätteduktiga ni är. 🙂
    Snart måste vi ses!
    Kram

  3. Haha Sinus är galen 😉 Nästan för men han är så underbar! Sting är nog lagom. Finns ju olika kelpies – vissa har ju så mkt stress i sig att folk uppfattar dom galna. Unik är galen men ändå
    Så lugn 🙂 Sinus är mer åt de stressade hållet 😉

Kommentera

