Det rullar på

Ja, det rullar på här. Dagarna går så fort så jag hinner nästan inte med. Att vi inte har internet, tv eller telefon är ganska skönt. Man får så mycket gjort 🙂 . Men jag saknar mina vänner på msn, ingen nämnd ingen glömd. Så saknar jag att uppdatera min blogg. Så nu gör jag det innan jag sticker hem från jobbet 🙂 .

Vi trivs i huset, vi älskar gillestugan allihop men Qeso älskar vardagsrummet lite mer. Han kan rejsa efter sin leksaksmus så mycket mer i huset än i tvåan. Sting älskar att det finns möjlighet att bli jagad från hallen, till vardagsrummet, till köket och vidare tillbaka till hallen. Han gillar också svängrumet i vardagsrummet, igår skrattade vi högt åt Sting som snurrade och snurrade efter sin svans och nästan ramlade omkull och sedan tittade fram lite vingligt bakom krönet – överlycklig 🙂 . Mira gillar att hon har en bia att ligga i i hallen, att hon har en till bara tio meter därifrån i sovrummet och hon gillar också att leka med Sting i hallen. Hon verkar trivas mycket, men det är inte lika tydligt som med de andra. De märker man att de har hittat sin grej i nya lyan. Mira märker man mer på allmänt hur hon beter sig. Hon gillar mer space.

Vi har målat om ett rum, lämnade borden längst upp. Vi får väl se om den får stanna men än så länge ser det helt ok ut tycker vi. Nu är det ”bara” slipning och målning av lister och nytt golv kvar, sen är datarummet klart 🙂 .

Sting har börjat försöka sprätta ute efter att han har bajsat. Mira har flera gånger försökt visar hur det SKA gå till men Sting verkar inte riktigt fatta än. När han är klar med det han ska så sträcker han ut ena bakbenet om ens det, lite halvhjärtat. Sen ryster det i hela ryggen och han lyfter sig flera cm…sen studsar han iväg. Som sagt, han har inte riktigt kommit på hur man gör än 😉 .

Han hade förresten lite kvar i halsen, två små, små ”grejer” som brändes bort. Nu ska han på ytterligare en koll, även om den var frivillig så kommer jag att passa på att göra det då jag ska röntga. Eftersom de ville att han skulle kollas efter ungefär två månader så kommer han alltså att röntgas i februari. Bra att veta 😉 . 13 månader kommer han att vara då, om jag drar ut på det nästan 14. Det får bli så.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig vecka! Jag känner mig lite uggen, men det var värre igår så ta i trä.

4 thoughts on “Det rullar på

  1. Åh, vad kul med ett livstecken! Som jag har väntat! 🙂 Kan tro att ni njuter av mer space allihop, det låter jättehärligt. Stackars lille Stinken med halsen, sicken otur.
    Här väntar vi nog med röntgen till hösten. Tror nog att långskånken kan behöva några månader till på sig att stabilisera sig. Dessutom blir det ju mitt i tävlingssäsongen. 😉
    Kram

Kommentera

