Fram med släggan!

Så har vi hus då, nu bor vi där. Det är lådor överallt, skitit på golvet, grejjer högt och lågt men va bra det kommer att bli 🙂 . Jag är redan sugen på att köpa nya inredningsdetaljer (som det låter 😉 ) men jag får hålla mig lite…lite 😉 . I fredags flyttade vi förrådet, insåg då att en garderob var mer halv än hel och att den mest var i vägen. Johan tog fram kofoten och jag hjälpte till att dra. Ut med skiten! Gick in i ett förråd och vi kom fram till att mattan skulle bort – matta på betonggolv är inte smart, fukt älskar sånt tydligen. Ut med skiten! Jag slängde sen allt i kärran och kände mig som värsta renoveraren från något program man sett på tv. Jag älskade det! Johan bara skrattar åt mig men jag tycker det är så kul att riva sönder, ta isär…Jag är ensam hemma ikväll…mohahahahaha! Fast jag har lovat att vara en snäll flicka och ska inviga tvättmaskinen och sen ska jag försöka röja så vi kan städa lite….tråk, jag vill ju använda släggan! Vi ska öppna upp i köket, ta bort ett överskåp och en spalje till vardagsrummet. Men det ska Johan göra med sin pappa…HA! Har ni hört något så dumt, de ska SKRUVA bort sakerna…Fram med SLÄGGAN!!!

10 thoughts on “Fram med släggan!

  1. Kul att ni har flyttat in nu och att det känns så bra.
    Visst är det roligt att riva och greja.
    Vi har rivit många väggar i vårt hus och öppnat upp och det blir jätte fint och öppet.
    Dock tar det ju lite tid att bli färdig när man river så mycket på en gång..
    Hoppas du delar med dig av lite bilder så vi får se ert nya hus =)
    Kram

  2. Åh vad spännande att ni har flyttat nu! Klart man ska ha bort med så mycket som möjligt 😀

    Ja, jag håller med dig jag måste belöna oftare. Tror helt ärligt att jag är för lat :O Det är momentet har vi tragglat med ett bra tag nu så jag ens förvånad att jag fortfarande orkar hålla på, hehe

  3. Det är ju nu vi skulle komma och hälsa på. 🙂 Kiara är bra på att göra små bitar av stora bitar. Ace är bra på att hoppa mot saker så att de går sönder. Jag har fått lära mig att städa efter dem. 😉
    Kram.

Kommentera

