10 månader och en dag

Tack för alla gratulationer. Det var verkligen roligt och överraskande att inte komma sist i best in show och dessutom på en specialutställning. Skitkul! Jag hade tänkt pensionera henne helt och gå ut ur lapphundsklubben, men nu blir det nog till att hon får gå på en utställning om året i alla fall i två år till. Hon tyckte det var så kul att tigga godis av alla 😉 .

Sting ”fyllde” 10 månader igår. Tiden går så fort! Vi firade det med att träna lite halvkassa ställanden (jag får fundera ut något där, är inte riktigt nöjd), platsliggning i dryga 10 sekunder (vi har precis börjat med detta moment) och en hel inkallning där han stannade innan för att göra en perfekt ingång haha. Lite finslip där bara, farten är raket 🙂 . Efter träningen gick vi in i klubbstugan och träffade resten av styrelsen för ett möte. Sting var orolig och jag förstod inte alls vad som var fel, tills jag kom hem. Han var törstig! Jag hade erbjudit vatten efter maten, som även den serverades i vatten men han ville tydligen ha mer. Fy på matte! Vi tränade i alla fall lite håll fast hemma, med det sista av godiset. Han håller bra nu! Jag kan dra i den och reta lite och han kan hålla ganska länge. Han har dock väldiga problem med att felas i detta moment, jag vet inte varför för han klarar av det i allt annat. Men här vägrar han att ta slangen om jag felar, då måste jag ställa honom upp och sätta honom på nytt för att det ska funka. Ibland hoppar han mot mig, allt detta tyder ju på en osäkerhet men jag kan inte riktigt förstå varför. Vi har kommit över tröskeln, i alla fall min när det gäller momentet men jag får fundera på det med…vad vi kan ändra på.

Nu sticker jag till Storforsen i Norrbotten i några dagar för möte med alla kollegor från hela Sverige. Sådana träffar har vi två gånger om året på olika platser i Sverige. Det ska bli jättekul! Johan får ta hand om dogsen så länge 🙂 .

2 thoughts on “10 månader och en dag

  1. Du kommer säkert få ordning på ställandet också snart ska du se! Allt ska väl inte få vara enkelt, du ska ju utvecklas också. 😉

    Hoppas ni får det bra uppe vid Storforsen, det är fint där tycker jag. 🙂

Kommentera

