Miras dag

Mira har haft en rätt bra dag idag. Hon fick först ligga några timmar och mysa i en varm bild på en värmefilt och med täcke. Det är mysigt för henne, hon sov gott medan jag tog emot utställarna och tillsammans med Ulrika kollade igenom vaccineringar och sålde kataloger.
Mira kom sen ut och sträckte på sig lite, gick och kissade och strosade sen in till utställningen. Hon hälsade på valpar och kollade in andra hundar. Tiggde mest godis 😉 . Fick efter ett tag gå in i ringen och även om hon var ensam så tyckte jag ändå att det var jättekul att vi fick excellent (förr etta) och kom på så sätt vidare till BIS-finalen. Domaren sa att Mira hade en blick som visade hennes ålder och mogenhet. Hon gillade henne 🙂 . Efter som solen lyste lite på bilen satte jag tillbaka henne i bilen med täcket, bilen var fortfarande varm (det kröp upp till åtta plus till slut under dagen 😉 ) och Mira la sig nöjt tillrätta. Jag passade på att hjälpa till lite till, även om det inte var så mycket att göra just då. När det närmare sig finalen kom hon ut igen, sträckte åter igen på sig och gäspade stort 🙂 . Hon busade lite med Ulrika, en vän till mig som plockade fram godis efter godis, till Miras glädje 😉 . Så var det då dags. Mira sprang fint i ringen tillsammans med en finsk och en svensk lapphund. När jag tittar på bilden nedan så tycker jag hon kan sträcka ut jättefint för att vara 10 år.

Mira slutade som BIS2 VETERAN! Jag är jättenöjd! Kändes otroligt roligt!

49 cm
10,5 år. Glad hund med goda proportioner. Bra form på huvudet, runda ljusa ögon som återspeglar uttrycket. Vitt ställda öron. Rak överarm, sluttande kors (croup?). Bra ”rear” (vad är det på en hund?), ok kropp för åldern. Har fortfarande tillräckligt driv i rörelserna men korsar benen fram. Byter päls för tillfället.

Hon byter alltid päls mer eller mindre 😉 .

8 thoughts on “Miras dag

  1. Så roligt för fina Mira 🙂 Hon är så god på bilderna 🙂 Alla vi på Njarga, pappa Vide, farmor Aurora, broder Miro o dom andra voffar ett stort grattis 🙂

Kommentera

