Emma in the house!

Igår kväll kom Emma och Udda. Så kul att se dem igen, jag längtar så tills Bottniabanan kommer igång så man lätt kan ta sig till Umeå. Då kan vi ses oftare 🙂 .

Sting skulle ju inte leka med Udda, men det var ju lättare sagt än gjort. Så vi satte kriterierna, inga tänder mot hals och det funkar ganska bra. De reagerar då vi hojtar lite 🙂 . Sen får de bara leka lite, lite men det funkar bra.

Idag stack vi ut till Smitingen för att köra lite spår. Udda fick först några spår då Emma gick ut och Udda såg henne en bit. Udda har inte riktigt fått pengen att trilla ner än men jag tror den kommer ganska snart. Det som måste till är att Emma hittar precis rätt slut för henne och att låna Stings fårflärp med koppel var en bit på vägen. Sting fick sedan sitt spår, cirka 150 meter långt och med en vinkel. Han fick springa lös fram till spåret för att minska på trycket mot halsen (gå lugnt vad är det?). Väl framme åkte selen på och sen bar det iväg. Det är kul att spåra med linan, så jag hamnar lite längre bak. Nu märks det att han verkligen spårar. Direkt han tappar lite studsar han tillbaka i spåret och tågar på. han tog vinkeln jättebra (Emma trodde att den gick dåligt medan jag jublade inom mig haha). Han gick förbi någon meter och sen tog han upp det igen direkt åt rätt håll. Han missade pinnen, jag såg att han letade men han valde att gå vidare (ajabaja, mer pinnträning hemma alltså 😉 ). Spårade på fint i spåret och markerade slutet jättebra! Han tog den inte riiiiiktigt men oj så nära det är nu! Så fick han tonfisk och plockade pinnen flera gånger, kampade sen lite och så blev han släppt. Attack rakt på Emma och sen lekte vi allihopa ett tag. Sting var rejält i gasen 🙂 .

Sen fick Udda ett spår som jag lagt då Emma la mitt spår. Här klingade det till lite och hon spårade sista biten, lite för fort och hamnade förbi pipen som låg i slutet. Men när hon hittade den hade Emma också hittat perfekta leken i spårslutet, jaktlek med pip 🙂 . Kommer gå bra detta 🙂 .

Ut på stranden tog Emma dess finfina bilder:

På klubben visade vi upp vår fina inkallning. Han sitter kvar så bra, jag är helnöjd med inkallningen. Dags att sätta ihop det! 36 steg fritt följ, vi går i alla fall framåt 😉 . Lite hantering där Emma tafsade på honom, gick jättebra! Lite, flytt med rumpan men inte något speciellt mycket. Lite avståndsbelöningsträning hanns också med.Emma fick också prova att leka med Sting, kolla vart blicken går 😉 :

Avslutar med några bilder på mina vänner 🙂 :

När hundarna har sovit klart ska vi ut och gå en promenad i skogen, ikväll kommer Maria på middag. Johan står i köket så det kommer bli gott = älgbiff med rödvinssås och till det potatisklyftor (färskpasta för mig 😉 )!

2 thoughts on “Emma in the house!

Kommentera

