Morgonstund

Gick upp med Johan i morse fast jag skulle börja senare än honom. Tänkte mig ett träningspass med Sting innan jobbet.

Backa (mina tankar har redan börjat snurra med ställande under gång med hjälp av detta), högersvängar på stället och håll fast stod på planeringen.

Han har ljud för sig i backa, det måste bort! Annars fick jag till sju steg idag, har varit dålig på att träna så det var klart framåt från fyra. Men ljudet som sagt…han skäller ju inte men ”morrar” på något konstigt vis 🙂 .

Högersvängarna börjar se bra ut nu, inte perfekta men vi är på gång. Lite snabbt och hafsigt än, men så är han då han inte har full koll på rörelserna. Gullgrisen älskar denna träning 🙂 .

Håll fast har jag haft och har än problem med. Det sitter i mig, jag hatar momentet för det är mitt spöke och det speglar sig i hans engagemang. Men idag tog vi träning på greppande och belönade med lek och oj va han greppade 🙂 . Jag ignorerade hans omtag, som han gjorde två gånger. Just nu vill jag ha engagemang och snabb reaktion. Jättekul när man lekte som belöning 🙂 .

Mira fick göra lite snurr och sitt fint 🙂 . Hon är så go, tanten!

5 thoughts on “Morgonstund

  1. Kanske du gör det redan, men vad gör han om du drar i apporten och han får lära sig att hålla/ta i ordentligt och jobba bakåt med kroppen. Här tränar Fanny med Squid

    Hon har ju ett par bra artiklar om apportering på sin sida också 🙂

    • Vi har inte kampat så mycket än, hade ju problem att han inte ens ville ta den i munnen. Men tanken är att jag ska göra som Fanny gjort. Tack för påminnelsen, jag hade glömt filmerna som hon har på apportering.

Kommentera

