Aktivitetsdag

Idag var det en aktivitetsdag på klubben som jag hade ordnat. Vi var inte många från början och efter några avhopp så var det jag, Maria med Akka och Ingrid med Shakira kvar. Men vi hade mycket trevligt 🙂 .
Akka fick ett spår som Ingrid gick och som hon fick ta direkt, det gick jättebra! Akkas svans är rakt upp 🙂 .

Ingrid la ett spår på 300 meter för Sting, jag tog i och bad om en rät vinkel. Nu är det dags att vi går framåt 🙂 . Jag la ett spår till Ingrid som även det var 300 meter.

Under tiden det låg till sig rörde vi lite på oss och hamnade bland annat på smitingen. Sting hade så jäkla mycket myror i benen så han spratt till då och då när vi gick :D.

Han fick springa av sig lite 😉 .

När Sting skulle gå sitt spår kommer en bär/svampplockare ut ur skogen precis vid vår start…ehm….Jag hade även tänkt använda lina för första gången. Även om jag inte släppte ut den långt så var det för mycket för honom idag. Alldeles för mycket störning! Han gick fel till en början troligen rakt i bakspåret efter plockaren. Men efter omstart så tog han spåret men gick över första pinnen. Tog den räta vinkeln skitbra!!! Spårade sen fint fram till nästa pinne och markerade den, men tog inte upp den. Spårade sen, efter lite tvekan vidare och markerade nästa pinne. Sen tappade han helt fokus och svansade omkring ett bra tag. Fick sen slutet i näsan och tog den bra och kampade med mig som bara Sting kan 🙂 .

Teorierna är att det var för mycket störning idag, från att ha gått med mig i koppel med max en person med så var det två med idag, plus lina och en gubbe i skogen. Kan ha blivit för mycket för den lilla hjärnan. Imorgon är det avslutning på kursen, då vill jag ha ett lika långt spår med en rät vinkel lagt av Ingrid igen. Om hon vill 😉 . Denna gång ska jag gå det i koppel och max en bakom mig. Så får vi se om det går bättre.

Efter detta bar det iväg till klubben för lydnad. De körde skydds (att det måste gapas så 😉 ) så det blev rejäl störning. Sting leker väldigt bra men har inte bra fokus i ff. Det blir flackigt och jag kommer inte riktigt över 20 steg. Vi har fastnat helt enkelt. Dessutom såg jag att rumpan stack ut idag i något pass. Dock var det under de gångerna då han gärna gick förbi mig och vände upp så jag tror jag kan få bort det relativt lätt. Men jag ska hålla koll på det. Men jag har ingen aning om hur jag ska få honom att koncentrera sig över 20 steg. Jag måste pingponga belöningen mer, helt klart. Men allt annat är sååååå spännande i perioder, antar att det bara är att vänta på att huvudet kommer tillbaka efter könsmognaden?

Läggande under gång (baklänges marsch än så länge) går så jäkla bra! Han älskar ligg :D. Ingrid filmade mig:

Nu ska jag och Sting ut på promenad, jag ska försöka hålla mig från att träna 😉 . Ikväll väntar kräftfest hos en vän, det ska bli kul :)!

7 thoughts on “Aktivitetsdag

  1. Det blev säkert för mycket störning i spåret, du ska se att det går bättre imorgon! 🙂
    Vad duktig han är på filmen! Men visst heter det baklänges MARSCH? 😉

Kommentera

