Stackars mina hundar

I morse väckte min underbart snälla sambo mig klockan 7. Ni kan tänka er va glad jag var över att få vakna så tidigt….eller inte…

Efter frukosten stack vi ut och gick Geologistigen vid Smitingen. Det var en relativt mörk men mysig dag, kylig. Sting var som vanligt i gasen och man kan inte annat än att skratta när han far fram som en galning 🙂 . Han riktigt lyser djävulskap, vilket gjorde att vi kopplade honom då det blev för farligt för honom att trampa fel.

Det som förstörde turen lite var att Sting stack huvudet (ja hela huvudet) i ett jordgetingbo! Han skrek till och då såg vi vad han hade gjort, retat upp dem! Spring! Vi sprang kanske tio meter, så ropade Johan att Sting hade flera på sig så vi stannade och fick ”slå” Sting för att få bort dem. Han var så ledsen 😦 . Förstod ju ingenting stackarn. Strax därefter, när vi sprungit några meter till så stannar vi igen för att få bort getingar från Mira. Ett tramp på hennes svans krävdes det. Varken jag och Johan hade fått några på oss och hundarna verkar ha klarat sig bra trots allt. Sting hade ont i sin högra framtass ett tag, slickade sig och haltade lite. Han hade troligen trampat på en. Mira tog troligen en geting från hennes rumpa, en bra stund senare. Vi hade missat den och den kanske inte kändes direkt i hennes päls. Hon verkade dock ha ont där en stund efteråt så den stack nog rejält den med 😦 . Mina stackars hundar, jag led med dem. Jag vet hur ont det gör att bli stucken av jordgetingar.

Jag tänkte att Sting skulle få vila resen av eftermiddagen, vi hade ändå varit ute i 2,5 timmar. De sov ett tag, Mira sov jättetungt. Man glömmer att hon inte är ungdom längre. Sting tyckte dock att en timma kunde räcka 😉 . Tassen var glömd tack och lov och nu på eftermiddagen tog vi en promenad och passade på att träna lite. Bra fokus på ff och början till läggande under gång. Lyckat och jättekul!

Har avslutat en jättetrevlig helg med entrecot, pasta och lite vin.

7 thoughts on “Stackars mina hundar

Kommentera

