Det ska gå lagom fort

Klubben väntade på mig och Maria idag. Vi tog en promenad dit nu i eftermiddags. Sting hade varit smått galen under dagen så jag räknade med ett lite galet, okoncentrerat pass. Men icke då, kolla in bilderna som Maria tagit:

Eftersom han fyller åtta månader idag så måste jag ju visa hur han ser ut stående 🙂 .

Frivilliga lägganden i närheten av Akka och Mira 🙂

Ställande med retning av godis

Lek med Maria. Han sprang till mig ibland men de fick till riktigt fin lek bitvis så lite mer träning på det så 🙂 .

Hemma så lekte Sting och Akka lite, men de hann med lite kärlek också 🙂

Hela gänget 🙂

Akka med matte Maria

Akkapacka, sötaste lapskavalpen….sen Mira var liten då givetvis får jag förtydliga ;).

Akka var mycket duktig, matte körde lite för långt pass i början och då var hon lite okoncentrerad. Men så ändrade Maria på lite i träningen, mer lek och färre upprepningar innan lek igen och där var Akkas koncentration. De är verkligen duktiga, jättekul att se.

Jag hade lite problem med Stings framtassar, han plogade för första gången och jag kliade mig på skallen. Hur ska vi lösa detta, börja om och bara belöna bra steg, gå på och belöna det jag vill? Lösningen, efter att jag pratat lite med min coach är ju givetvis att jag saktar ner lite, varför ska jag ånga på som en raket i vanlig mars för? Så det ska vi testa imorgon, då ska jag filma igen tror jag…vi får se vad vädret tillåter.

Jag kunde i alla fall öka på ordentligt i stegen idag, mellan 15-20 steg från 10 här om dagen tycker jag är jättebra! Vi har så roligt 🙂 .

Mira fick leka med pipen lite, träna apport och fritt följ. De obligatoriska snurrarna tränade vi på medan bäbisarna lekte lite 🙂 . Mira pep av upphetsning när pipen kom fram och hon fick snurra lite, sötaste tant!

9 thoughts on “Det ska gå lagom fort

  1. Så glad man blir när man ser bilderna, NI är verkligen ett team 😀 Sjuukit duktiga också, jag är imponerad!! WÖW! Hejja er!

    Precis, sänk farten lite, du behöver inte gå så fort, behövs bara att man sänker lite och tänk på att hålla kroppen rak, blicken fram, jag brukar tomgå utan hund först bara för att få in känslan och stegen, haha. Unik ploga xå forut, nu har vi problem med hans bakdel som du vet, haha 😀

    Men JAG är sjukt stolt att jag fått följa eran utveckling för shiit ni kommer bli farliga! Snart måste vi ses tycker jag! Kram

  2. Han skäller jätte mycket, så fort man stannar och ska prata eller göra något annat. Superjobbigt för hans skall skär i öronen så man blir tokig. Så hade jag hört om ryggsäcken och tänkte att han måste lugna ner sig någon gång och det fungerade! Men det är så svåårt med skällande hundar..
    Eran träning verkar så framåt fort fort nu, kul! Jag trodde jag läste fel när det stod att han är 8 månader, han var ju nyss några veckor bara 😀

  3. Som sagt, så härliga bilder! 😀 Det är ju hur kul som helst att träningen går så bra för er, och jag tror det kommer hålla i sig för du har lagt en sån fin grund till er träning! 😀

  4. Duktiga Sting (och duktig Madelen) 🙂 Bra att du är uppmärksam på positionen 🙂 Det var inte jag och har en liten vov som går snett och jag får jobba häcken av mig för att rätta till det =inte värst skoj 🙂

  5. Härligt med upphetsad tant! 🙂 Och vad fint det går för er i träningen! Underbart att ha den där känslan av flyt.. Gott! Vad mycket päls han har nu, för övrig 🙂

Kommentera

