Träning med rejäl störning

Jättekul med lite diskussion om olika träningssätt, jag gillar sånt 🙂 .

Idag var det dags för träning igen. Har varit ute och rest så mycket så jag fått abstinens 🙂 . Sting var som vanligt helt med på klubben, samtidigt som det var fasligt kul med alla andra 🙂 . Det var tre hundar på vår plan och en valp på planen nedanför. Dessutom höll de på att träna skydds på grusplanen intill. Mycket störning med andra ord. Jag gick längre bort på planen så jag fick lite avstånd och började leka. Han nappade direkt, tips till alla som har svårt att få lek – längre lina och reta som bara den då hunden släpper 😉 . Jag får tänka på att sänka leksaken då han tappar greppet för han flyger efter så han smackar i backen om han hoppar högt. Men han är bara på igen 🙂 . Vi tränade fritt följ och fast han hade så mycket störning så klarade han tio fina steg, jag är jättenöjd med det! Vi lekte mycket idag, det är så kul! När de började med mycket skydd och vi var lite närmare tog jag fram det han kan bäst, ligg. Han erbjöd ligg och låg tills ”fri” varje gång (förutom en gång då han tappade koncentrationen men asch då 🙂 ). Han är så rolig att träna med!

Imorgon är det fredag och det ska bli så skönt med helg! Veckan har gått fort och den har gått i ett, så kul det har varit trots resandet, till Västerås den här gången. Men nu är det inga resor förrän i oktober, förutom att jag ska till Gävle över dagen nästa onsdag, men den räknas inte 🙂 .

3 thoughts on “Träning med rejäl störning

  1. Vad skoj att han funkar så bra! Å bra med mycket lek 🙂 Rätt tänkt med att sänka leksaken – hundar som flyger högt efter bollar och diverse är en styggelse att se!!!!!!! Fy fan vilka skaderisker – sträckningar, ryggskador – you name it 😦

Kommentera

