Bilden från lördagen

Hösten är här nu, lingonen är mogna eller på god väg och lönnens löv börjar få fina färger. Igår då vi var ute och plockade svamp låg björklöven och förvirrade på marken.

I lördags tog jag följande bilder på vår tur till en ö.

Finaste Miran jagade möss som Sting fortfarande ignorerar. Han bryr sig inte om hennes studsande, jag njuter så länge det varar ;).

Mina fina vänner!

Älsklingarna!

Igår var vi i XX-skog 😉 och plockade gul kantarell. Vi hittade 10 liter ungefär och lämnade nog fem liter till. Nu är allt det lämnat till de som ville ha. Hundarna var helt slut då vi kom hem och jag och Johan mös under kvällen i soffan med ett glas vin (eller två 😉 ) och kräftor.

Nu sitter jag på tåget igen, på väg ner till Västerås på workshop. På onsdag kväll är jag hemma igen och då är det ett tag till nästa resa, skönt. Det tar på en att resa.

10 thoughts on “Bilden från lördagen

  1. De två första bilderna tyckte jag visade deras rätta jag men det kke är de som kommer längre ner som gör det. 😀
    Fina är de i alla fall.
    Tyst med dig o din svamp. Jag får titta på de svindyra kantarellerna i butikshyllan 😥

  2. Jag förundras över hur jäkla snygg Mira är!! Helt ofattbart att hon är såpass gammal som hon faktiskt är! Härligt med så mycket svamp. Jag har plockat på tok för lite det här året…

Kommentera

