Vätterns strand

Japp, nu är jag vid Vätterns strand – i Jönköping. Resan gick bra hit ner, men huj va segt att åka till världens ände 😉 . Höll på att missa tåget som jag trodde var buss vid ett byte, men det gick bra. I morse gick jag en morgonpromenad längs en cykelväg precis vid ha…sjön.

Nog om det 😉 .

Har upptäckt att Mira har ett öga som är irriterat igen *suck*. Behandlade det första gången mha veterinär och andra gången fixade vi det själva och kommer försöka med det den här gången också. Kommer det tillbaka igen får vi väl åka in, undrar bara vad det är som gör att det återkommer. Johan får nu i dagarna tre skölja hennes ögon, hoppas det hjälper.

Igår stack vi ut till klubben för lite träning innan jag skulle åka till Jönköping. Jag tänkte att vi skulle vara själva, eller hoppades eftersom störning inte var Stings melodi sist 😉 . Sån tur hade vi inte. Två personer var där och vi fick en påhälsning av kvinnans ena hund. Men det gick så bra så. Jag bytte taktik, band Mira där hon kunde se hundarna (som de efter en stund satte i bilen) och personerna medan de byggde agilitybana och jag ställde mig och väntade in Sting. Kontakt med mig gav klick och belöning och efter några upprepningar slutade han titta efter dem och erbjöd mig ingångar i stället 😀 .

Vi tränade fritt följ och det gick idag bra! Han går lite långt bak ibland, men jag tror det blir bättre med belöningsplaceringen. Vi tränade också vändningar på stället, höger om går väldigt bra, han hamnar lite långt fram ibland men då felar jag och då skärper han sig. Vänster om har vi träning på här hemma, dels med kloss och dels utan. Det är svårare för honom. Mira fick mysa med mig och leta efter godis idag. Bara vara, hon behöver det ibland också – hon vill inte träna varje gång vi är på klubben, kanske dax att matte lyder henne 😉 . Det var i alla fall en härlig promenad och träning!

Hemma har vi kommit igång med hämta-övningar. Han hämtar nu på två meter och lämnar oftast i handen. Han tycker inte att det är jättekul än men det kommer 🙂 .

Ha en fortsatt bra vecka!

2 thoughts on “Vätterns strand

Kommentera

