Träningsvecka

Johan är borta den här veckan, än så länge har jag inte varit hemma en enda eftermiddag, den har spenderats på klubben eller på spårkurs 🙂 . Imorgon är det dags igen, då ska vi få höra skott från pistol. Han reagerar ju inte ett dugg på ”kriget” från skjutbanan men träna på det ska man göra ändå. Vet allt för väl att sådant kan ändras.

Igår var vi ute en kortis, Mira gjorde Mira (den tvåbenta) besviken genom att vägra träna. Så det blir ingen pokalen för henne. Hon har ju varit så förut med men det gick ju så bra med Mira. Men icke, hon gick av plan 😉 . Hon visar i alla fall tydligt att hon inte har lust mer haha. Stings träning gick skit 😉 . Inte helt och hållet men han kunde inte riktigt hålla fokus då Akka var i närheten, hennes träning däremot gick jättebra! Det är jag riktigt glad för 🙂 . Med Sting fick jag till några ingångar och ligg/sitt men sen var det inte så mycket mer än att belöna kontakt.

Idag var vi alltså där igen. Jag lufsade ut dit genom skogen, Sting tycker det är askul hahaha. Springer som en dåre! Idag tränade vi först lite agility, fem cm högt hinder, en kortare tunnel och en jättelåg bom. Jag kör frivilligt, minsta titt mot hindret och jag jublar och vi springer till andra sidan och där kampar jag med honom. Är noga med att träna med honom på båda sidor om mig. Med tunneln och bommen körde vi godisbelöning. Bommen gillade han speciellt, jag lyckas alltid få hundar som gillar bommen, speciellt kontaktfälten 😉 . När han fick ”fri” från kontaktfälten skuttade han av, sötnosen.

Jag fick hjälp av Ingrid så vi kunde köra en budförning med Mira. Mira såg inte Ingrid till en början utan siktade in sig på hennes man, men tyckte det var väldigt konstigt att springa till stegen där både Shakira och Sting satt så hon stannade rätt efter starten. Jag kallade tillbaka och bad sen Ingrid att ropa en gång. Då såg hon henne och spände ögonen i henne inför kommadot. På mars springer hon som en idiot! Hon älskar budföring och det är så kul att se 🙂 .

Jag ska ta och lägga mig nu, har lite ont i halsen. Håll tummarna för att det försvinner under natten.

2 thoughts on “Träningsvecka

Kommentera

