Skön helg

Den här helgen har gått så fort, så fort. Det började med en trevlig fredagkväll hos Maria och Per, de som har Akka. Maria visade upp vad Akka kunde och jag hjälpte till så gott jag kunde med tips. De är så duktiga, det är så kul att se! Jag är på god väg att göra Maria till en hundidiot och jag tar det på största allvar 😉 .

Igår stack vi ut och plockade hjortron igen, den här gången var nästan alla mogna och vi fick lika mycket till så nu är frysen mättad med bär. Fler blev det idag då Johan stack ut och plockade blåbär med Mira. Jag och Sting stannade hemma. Vi hade gått en promenad på morgonen (i ösregn) för det var tänkt att jag och Johan skulle på auktion, men i och med regnet så ställdes den in. Johan stack alltså ut och plockade blåbär och jag skulle träna Sting. Men det gick inget vidare, han var seg och fattade inget av det vi försökte träna. Jag gav upp och tänkte att vi tar en liten promenad i stället. På promenaden märkte jag att Sting var trött. Jag gick raskt hem igen och passade i stället på att ensamhetsträna honom medan jag tog en svettig stavgångstur. Det var därför Sting inte var med på träningen, troligen hade fredagens nöje med Akka och lördagens hjortrontur alldeles tillräckligt för lillgubben. Så kan det gå när man har kelpie 😉 . De visar inte direkt att de är trötta inte för lugn annars var han inte i förmiddags. Man lär sig så länge man lever. Han har därför fått sova mycket idag och behövde det helt säkert. Lite träning gjorde vi nu under eftermiddagen då han hade en galen stund 🙂 och det var skillnad, nu var han med 🙂 . Men nu ska vi bara gosa hela kvällen, Stings favoritsyssla 🙂 .

2 thoughts on “Skön helg

  1. Du kommer säkert lyckas förvandla Maria till en hundidiot! 😉
    Ja ibland är det inte så lätt att se att valparna är trötta, men sova behöver dom nog mer än vad dom vill kan jag tänka mig.

  2. Det låter ju som om att Sting nästan stupade på promenaden, så var det naturligtvis inte. Jag märkte bara att han inte var som vanligt och när vi kom hem så såg jag ju att han var trött.

Kommentera

