Ryckig natt

La mig vid 22 igår, väntade hem Johan lite senare och klockan 24 anlände han. Med sig hade han fyra mycket fina stolar som vi ska ha till vårt nya, gamla mycket lilla slagbord som är tänkt att vi ska ha i köket i huset. Stolarna hade han fått av hans moster som han hade varit och hälsat på. Jätteuppskattat och de var verkligen jättefina, kommer passa perfekt!
Det var uppvak nummer ett 😉 . Kände mig smått groggy eftersom hundarnas rusningar ut till dörren väcker en ganska abrupt även om de är tysta.
Apropå tyst så har Sting visat allt annat än det igår. Han började larma (skrev vakta på facebook men det missuppfattades, så klart vaktar han inte saker) för folk som gick förbi utanför. Var överhuvudtaget distraherad igår kväll. Det räckte dock med att prata i normal ton till han och säga att sånt inte är acceptabelt (en gång tappade jag humöret och röt, men det ångrar jag. Det behövs ju inte så varför göra det). Jag tog bort honom från dörren också och då höll han sig tyst en stund, vilket han givetvis fick godis för.

Tillbaka till natten så. Klockan 03-någonting vaknade jag så igen av att Sting spydde. Jag såg i skumljuset att det var galla och något annat. Gick ut med honom och sen fick han lite mat och fil. När jag torkade upp (med pannlampa för att inte störa de andra två) kände jag att det andra som kommit upp inte alls var mat. Tog med mig det ut i köket och klämde på det…det var delen av leksaken som han åt upp för  två veckor sedan. Riktigt otäckt! Jag kollade till en början bajsen men det kom ju inget och han fortsatte må bra, åt, drack och bajsade som vanligt så jag glömde bort det. Men i magen har den alltså legat. Dessutom var det en del av leksaken som hade pip!!! Tur att jag inte visste det för då hade jag ju åkt in direkt till veterinären och någon operation i sommarhettan vill jag inte ha om det inte behövs.

Fick sova resten av natten…

6 thoughts on “Ryckig natt

Kommentera

