Ingång med sitt

Jag har funderat ett tag på hur jag får in sättandet i ingångarna. Han har gjort fina ingångar (för det mesta) ett tag nu och jag ville vidare. Jag läste lite i Lydnadsträning i teori och praktik men de använder targetsticka och det ville inte jag. Jag valde i stället att shejpa fram sitt frivilligt igen, vilket inte var det lättaste eftersom han enbart gör det på kommando. Men efter några gånger så fick han till det bra och jag skulle då varva med några ingångar innan några sitt igen, allt frivilligt. Så var det tänkt i alla fall. Men så sker detta då jag gör ingångarna efter några pass med sitt:

Vad säger man? Han är inte dum den hunden 😉 . Nu ska vi få det lite snyggare bara…bara 😉 .

8 thoughts on “Ingång med sitt

  1. Tack så mycket 🙂 Vad roligt att du hittat till oss!

    Jätte fina hundar du har, speciellt lilla kelpie killen 🙂
    Axas pappa kommer i från Cefeus ( cefeus virus ) och mamman är från glimmergruvan ( glimmergruvans Ässa )

    Det ser jätte bra ut på filmen här ovanför 🙂

    Hälsningar Linda

  2. Snyggt! Så du lät honom göra en ingång och väntade ut honom? Jag har inte tänkt så mycket på att hunden ska sitta mer än ingångarna, tur att du tog upp det 😀

    • Tack 🙂

      Jag behövde aldrig vänta ut, han satte sig direkt. Men hade han inte satt sig så hade jag väntat ut ja 🙂 . Jag gjorde som sagt frivilligt först och räknade med att köra ingångar där han står en gång först innan det satt men vi har tränat flera gånger nu och han sätter sig direkt 🙂 .

Kommentera

