Underbara fredag

Eftermiddagen igår var så mysig. Vi åkte ut till vårt älskade hav, där jag började med att lägga varsitt spår till hundarna. När vi kom ut till vattnet såg vi att vattenståndet var så fördelaktigt så vi kunde gå ut på några flata klippor som vi inte alltid når. Där var det dessutom så att vi kunde gå ut i vattnet, bara några dm djupt. Vi gick därför ut i vattnet allihopa, det var såååååå skönt! Sting simmade även omkring ute på det lite djupare vattnet som den bäver han är (han ser verkligen ut som en bäver :D) medan Mira letade ”pisk”. Där var vi sen i nästan två timmar, lite i vattnet och lite på land. Sting simmade i luften när jag lyfte upp honom lite (alltid lika roligt att se :D) och jag bar upp honom till slut och blev blöt hela jag medan Sting frenetiskt tvättade sig ”torr”. Vi skrattade gott då han hela tiden duttade mot oss och gick mellan benen och när vi kliade honom på bröstkorgen satte han sig ner….I vattnet! Han satt på två dm djup och mös medan jag kliade honom hahaha. Knashund! Mira och Johan stannade kvar i vattnet sedan jag och Sting hade gått upp, de jagade fisk 😉 . Sen fick vi, när vi skulle gå tillbaka till bilen ropa på mira som gick runt med svansen i snurr i vattnet. Söta hund!

Spåren gick bra, Sting markerade sin pinne och tog den även i munnen efter han fått godis för första markeringen. Det är framsteg! Tyvärr sprang han in i pinnar och skrek till då vi lekte med slutet så han ville inte kampa mer där, men på vägen sen kampade vi. Miras spår gick jättebra, hon spårar mycket bättre om jag släpper ut henne i längre lina så det ska jag tänka på.

Även idag spårade jag och en vän till mig med hennes berner (som för övrigt blev vilspårsch här om dagen 🙂 ). Stings spår blev alldeles för svårt, jag lyckades komma ut i sand och dessutom var han kissnödig. Idiot till matte som inte förstår att han ska rastas innan spåret gås. Jag lär mig väl 😉 . Förutom att han, tycker jag hade en alldeles för hög näsa ofta (mest runt då han kissade så jag kan inte säga att det var ”dåligt” spårande) så klarade han spåret bra och hittade slutet fint. Även Miras spår gick bra idag med, hon velade bort sig en gång, slutade bara spåra. Jag frågade var hon höll på med och då kom hon tillbaka och fortsatte – knashund 😉 .

Undrar om det blir åska idag?

One thought on “Underbara fredag

  1. Låter som om ni haft det riktigt härligt ute vid havet, blir lite avis! 😉 Kul att Sting gör framsteg i spåret, men ja, du borde nog rasta honom innan. 🙂

Kommentera

