Klubben

Idag började jag med att jobba hemma och efter lunch begav jag mig till jobbet. Klockan 16 skulle jag till en bank och snacka lån. När jag var hemma igen gick vi efter en stund ut till klubben för träning. Jag hade planerat baklänges mars, ingång och ligg men det blev även lite backa. Känns som om de sakerna är det är det enda jag tränar just nu förutom ”skäms”. Men jag skyndar långsamt, vi har grunden på g och då kommer det andra lättare tror jag än om jag hade börjat med mer ”avancerade” saker. När vi kom fram var vi ensamma och jag såg att agilitytunnlarna var framme. De var helt utdragna med tyngder på så jag orkade inte dra ihop dem men jag lät Mira gå igenom några gånger och en gång följde Sting med och fick korv han med. Ganska spännande tyckte han 🙂 . Vi gick sedan till lydnadsplanen och tränade lite. Baklänges mars gick inte så bra, han kunde inte riktigt koncentrera sig så vi pausade lite nästan direkt. Sen avslutade vi det passet med några fina steg med attityd. Sen tränade vi lite backa, han ville sååååå gärna göra ingång och ligg men jag stod kvar och avvaktade och visst kom det backa till slut, han ger inte upp 🙂 . Nästa pass tränade vi ligg och jäklar så han älskar den leken 🙂 . Han är lite snabb upp om jag inte ger godis direkt men vi tränar på det, jag kanske ska lämna klickern i detta moment för att inte få rycket upp efter klick (?). Då jag avvaktar med godis om han reser sig lägger han sig snabbt igen så han fattar men kan inte riktigt ligga kvar – sötnosen. Troligen hänger han inte riktigt med på fri…vet inte. Ingångsträningen gick över förväntan. Han har så många gånger varit lite långt fram så jag har till och med tagit fram klossen lite. Men så idag, ute i det gröna på klubben så gjorde han riktigt fina ingångar – kanske en aningen långt fram än men inte så jag reagerar på det. Jättenöjd med dem!

Nu är vi nöjda med dagen 🙂 .

7 thoughts on “Klubben

  1. Vad härligt med så bra träning! 😀 När jag tränar stadga i nåt så brukar jag strunta i klickern, men det är kanske mest för att mina hundar har svårt för att inte flyga upp och komma för att få godis direkt de hör ljudet… så det har helt enkelt varit enklast så.

  2. Vad duktiga ni är 🙂 Ett tips, om du vill prova, för stadga i ligg (eller sitt och stå för den delen) är som Emma gör, lämna bort klickern och så provar du köra med omvänt lockande i stället, där du kan plocka i honom en karamell nu och då när han ligger, utan att han får stiga upp då han äter. Försöker han stiga upp knyter du handen tills han lägger sig igen. Så håller du på pillar på tills han kan ligga längre och längre stunder.

    • Ja, jag har kört så också men varit lite velig. Men nu ska det bli omvänt lockande och bort med klickern då jag tränar stadga på sitt och ligg. Tack!

Kommentera

