Spännande möten

Ibland blir skogspromenaderna lite mer annorlunda än vanligt. Det är invasion av militärgubbar i stan. Eller militär är det kanske inte, men det är någon form av krigslek, soft ball tror jag. Över 3000 pers i lilla Härnösand. De håller till i skogarna runt om oss men jag trodde inte de hade krig just här eftersom deras camp är runt om i skogen här. Men så fel jag hade. Vi hann nästan hela turen men så hörde jag några framför mig och kopplade Sting. Hör strax efter ”hold your fire” ett flertal gånger samt ”civilian”. Jisses va pinsamt haha! Men jag fortsatte min färd och bad om ursäkt (tror det var amerikaner) men det var helt ok sa de. De lockade på Mira och Sting så nu har de hälsat på helt gröna och maskerade folk. Var mäkta imponerad av att Sting klarade av det så bra, det var inga problem. Han kollade en halv sekund extra bara, sen var det rakt fram. Vi gick sedan vidare och lite längre fram mötte vi två till (gick förbi ett läger med svenskar också men de räknas inte) som frågade om jag mött några på vägen. Det vet jag inte om jag ska säga sa jag *fniss*. Men de förstod så klart att jag hade gjort det så de frågade (lät som om de var antingen tyskar eller från öst) om de hade blåa eller någon annan färg på bandet. Det visste jag ju inte så jag sa bara att jag hade sett folk i skogarna. Jag och ljuga, det går inte haha.

Dagen fortsatte lugnt… vi har tränat lite högersvängar, med kloss. Lite ingångar och liggträning har det också blivit. Jag felar (utebliven belöning, nytt försök) då han inte vänder nog djupt och då han inte lägger sig som vi börjat träna. Han fattar och försöker igen = skitbra!

Jag tog ut dem var för sig och tränade här utanför också, baklänges mars och ingång för Sting och allmänt av allt för Mira. Det var så kul att träna med Mira! Hon ville kampa direkt och älskar verkligen allt vi gör. Slalom i kombination med fot och bakåt fot älskar hon hahaha. Min älskade tant!

En känga till mig…fortfarande är att jag måste lära mig leka bättre, engagera mig bättre i leken. Nu förut så lekte vi och jag märker så väl på Stings attityd att han engagerar sig mer i träningen om jag leker med intensivt. Någon gång lär jag mig väl 😉 . Han måste lära sig greppa en gång och bara en gång och inte släppa. Jag snor leksaken och leker lite själv och då blir det fart på han, han till och med hoppar!!! Ja, jag har en kelpie 😉 .

Jag har förresten kommit på ett moment i MH:t som inte kommer funka alls. Om inte jag minns fel så är det hantering på avstånd och lek på avstånd. Jo, tjena. Mammigare gris har jag aldrig varit med om, han kommer inte gå ifrån mig. Sting kan knappt gå fint då Johan håller i kopplet och jag går bredvid! Han tittar på mig konstant 🙂 ! Lite kul är det ju 😉 , men det måste ändras!

Nu ska jag njuta av lördagskvällen, det som är kvar. Kvarvarande vinet från igår och lite godis 🙂 .

One thought on “Spännande möten

  1. Haha vad spännande med krig i skogen, roligt att Sting inte brydde sig om det nämnvärt! 🙂
    Roligt att träningen går så bra! Haha klart Sting kommer fixa MH:t, ni har ju gott om tid att träna på sånt än! 🙂

Kommentera

