Återbesök hos veterinären

Idag var det så dags med återbesök hos veterinären. Eftersom jag berättade att han hostade till och försökte kräkas i torsdags då han hade halsband på sig och även gjorde det någon gång mer efteråt samt att det de två senaste dagarna kommit gult gegg i ögonen igen så ville hon åter igen ge honom lugnande för att kolla i halsen. Sagt och gjort, Sting fick sova lite. Så när hon tittade i halsen såg hon att medicinen inte hjälpt alls, han var fortfarande röd. Eftersom ögonen var irriterade också så sa hon att han kanske kunde vara allergisk, alternativt så är han ”tonsillbarn” (mitt ord) och alltså får han det inte igen då han blir äldre och alternativ tre så måste vi ta bort dem. Det första han har hoppas jag verkligen inte att det är, allergihund är hemskt! Vi får se vad som händer nu, först och främst cortison, jag gillar inte tanken men inte heller gillar jag att han har ont i halsen så vad gör man. De vill inte ta bort tonsillerna förrän han är helt bra i halsen så det alternativet har jag inte.

Nu är han rastlös men fortfarande inte helt han själv och det är sex timmar sen han vaknade. Mycket mer groggy än förra gången.

Håll tummarna nu för att det kommer ge sig!

6 thoughts on “Återbesök hos veterinären

  1. Cortison!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😮 Be dom att ta en odling! Inte skulle jag tro att han är allergisk – mot vad i så fall? Inte ”ovanligt” med tonsillbesvär på valpar, men då brukar de ta en odling och sedan slå till med rätt antibiotika istället för att ge cortison!

  2. Tonsillbesvär kan tydligen ge en hel rad olika symptom och det kan vara svårt att bli av med! På en del hundar återkommer besvären så fort man slutat med antibiotika och då måste man operera. Jag har nog aldrig hört att man ger kortison? Kanske läge att byta veterinär?

  3. Jag är helt nöjd med veterinären, hon är duktig.

    Sen har alltid veterinärer olika åsikter och alla andra har också olika åsikter så det är inte lätt att göra ”rätt” när man alltid får motargument oavsett vad man gör.

    Jag hoppas Sting blir bra nu, vi får se…Jag tar bort dem om det fortsätter för jag har inte råd att hålla på såhär.

Kommentera

