Kärlek på ett ögonblick

Jag trodde inte jag skulle bli kär så fort och att kärleken skulle växa sig så stark. Nej, det är inte Johan jag pratar om även om jag känner så för honom. Sting pratar jag om så klart 🙂 . När jag tok honom i min famn och han försökte ta sig ner igen var jag fast. Den lilla, lilla skiten var så söt, så go och så snäll.

Redan från första stunden jag såg honom då han var fem veckor ville jag ha honom. Han var sjuk den dagen men det spelade ingen roll, han vara bara perfekt. Så när Fia sa att han var min var jag så glad så jag inte visste var jag skulle ta vägen. Beslutet om att sitta still var dock ganska enkelt eftersom jag satt på tåget på väg hem från en av många resor till Stockholm 😉 . Jag ringde alla jag kom på och sa med ett stort leende att Sting var min! Han var min!

När vi hämtade honom trodde vi att vi skulle få lite problem på väg hem eftersom det är begränsat med platser att stanna på men icke. Han sov så sött och när han inte gjorde det så pussade han på mig eller åt på sitt ben. Väl hemma fann han sig till ro direkt och efter det underbara mötet med Mira där hon visade med all tydlighet att hon är en bra, mycket bra hund psykiskt så lekte han med sin numera älskade korrekott (ekorre 😉 ) i bian.

I början var jag lite nervös, han var ju så mjuk, så försiktig och så…blyg! Jag skvallertränade allt som gick att skvallerträna och snart såg jag förändringar. Jag var inte så lite nervös för att jag skulle få en ”harig” kelpie. Idag är han fortfarande väldigt mjuk och visar många ”undergivna” signaler i kontakter med besökande som vill klappa, men blygheten syns det inte mycket av. Jag tror inte jag ska ge mig in i utställningsringen direkt men med lite mer träning så kommer det att gå bra. Jag tycker idag inte att hans mjukhet är något negativt, tvärtom så gör det honom till den han är. Han är inte rädd, han är bara mjuk och vill bara vara allas vänner! Kärlek till alla är hans motto!

Jag älskar min mjuka kille! Han är så go, så kelig så lugn och så rolig! Det går inte att bli arg på honom! De sa att kelpievalpar var jobbiga och säkert är många, troligen de flesta det, men än så länge (fortfarande är det än så länge som gäller eller hur Malin 😉 ) så är han så lätt att ha med att göra. Han biter inte på något och han har inte förstört en enda sak eller leksak. Petra, hon som passar dem om dagarna intygar att han är väldigt lätt att ha hemma hos sig.

Trots att han är så lugn så finns det en enorm arbetsglädje i honom. Han vill så gärna jobba och det var ju precis det jag ville ha. Jag tycker vi har kommit långt redan, vi har en bra grund att stå på och det är bara jag som begränsar hur långt vi kommer att nå. Min lilla Stink!

13 thoughts on “Kärlek på ett ögonblick

  1. Håller med Emma, kul med lyckoträffar!!

    Jag undrar vad du fick betala för dina retrieverkoppel med 2 stopp? Fick du betala extra för stoppet?

      • Haha men åh, jag hade två fönster uppe med bloggar och skrev på fel 😀 sorry! Jösses, man kanske skulle ha lite semester nu…. Ledsen för förvirringen!

  2. Låter ju strålande 🙂 Lugn – ja, alla kelpievalpar är INTE lugna…. Mor hans var ett aber som liten… Men, lugn & balans är BRA egenskaper, bara motorn finns i arbete! Perfekt alltså 😉

  3. Han är perfekt! 😀 Så fin! ❤ Så glad för din skull, ni kommer ta er så långt tillsammans!

    HAHA jag säger bara VÄNTA bara, Unik är exakt likadan nu hittar ja söndertuggade grejer överallt, you will se 😉

Kommentera

