Borta

Nu är det gjort. Bloggen k9kiwi är borttagen. Känns lite konstigt men samtidigt så var det på tiden att jag gjorde det. Alla inlägg var ju redan överflyttade till den här bloggen ändå. Men det var svårt att lämna namnet…

Men nu är det tokryck för hela slanten och Sting visar prov på att kunna sånt. Här om dagen när jag hämtade honom hos Petra så sprang han i stora cirklar, helt utan mål…han hade skitkul! Hon sa att han gör så då och då och sen i nästa stund går han och lägger sig och vilar lite. Tokryck!

Igår kom Johan och Mira hem från fjällen (idag stack han ut på jobb…igen). Hon har gått lite drygt 4 mil på tre dagar (inklusive att de åkte bil halva dagen på fredagen och söndagen, så det är en del vandring på den korta tiden). Hon har sett många, många lämlar och tittat på då Johan har fiskat (och fått fisk till hennes lycka!). Hon har helt enkelt varit i himlen 🙂 .

Idag känner jag mig hängig. Har lite ont i huvudet och är jättetrött, kanske har det med att göra att både jag och Johan satt uppe till midnatt igår natt och kollade på en film. ”Million dollar baby” hette filmen och den var så bra! Bara det att jag klarade att hålla mig vaken över nyheterna klockan 22 säger en hel del om filmen 😉 .

Jag har tänkt lite mer på ingångar och så slog det mig att Fanny visade ingångar på kursen och hur hon belönade bakom ryggen och sen gick hunden (Epic <3) fram och fick belöning för avslutet på ingången. Jag tänkte att jag kan ju göra samma med Sting. Kruxet är att han är så jäkla liten så jag måste böja på benen för att han ska nå godisen 😉 . Men, bara efter ett pass så ser ingångarna redan bättre ut, inga hopp och studs, han vänder inte för tidigt (om jag inte är sen med att belöna honom, räknar med att sträcka på tiden där ganska snart) och han kommer fram fint efteråt. Nja, där ljög jag lite. Han har gått runt mig några gånger och inte fattat någonting men några pass till så 🙂 . Känns jättekul!

Grattis förresten till Fanny för SM-GULD i agility-sm lag!!! Så häftigt! Dessutom vann Maria Brandel, fd Hagström lydnads-SM. Full fart framåt för belöningsbaserad träning!!!

One thought on “Borta

Kommentera

