Träning på klubben

Andra dagen på dagis har gått lika bra som den första. Här kan ni läsa om vad ”dagisfröken” tycker om dem. Det känns oerhört skönt för mig att ha dem där om dagarna, slippa stressa hem. Till och med Mira gillar läget och Petra säger att hon är så mysig och glad, pockar på uppmärksamhet om hon inte sett på henne på ett tag. Lilla gullmiran.

Efter jobbet blev det bara en kortare vila för Sting, sen bar det av ut till klubben med honom. Vi tränade lite baklänges mars, där tappade han bort sig totalt. Helt plötsligt vände han om och bara gick runt, nosade men ändå inte. Han verkade helt off. Lite snurr i bollen såhär i värmen 🙂 . Kanske har det med ålder att göra också.Vi tog i alla fall en liten paus (jag fick fånga honom för någon kontakt fick jag inte) och sen var han med på banan igen. Några fina upprepningar av baklänges mars och sen lekpaus och vilopaus. Sen tränade vi frivilliga ligg och det gick över förväntan. Han gör det riktigt snyggt, men jag måste gå vidare i min ställning. Jag satt ner nu, satt framåtlutad förut för att det gjorde så det klickade för mannen. Men nu är det dags att gå vidare, jag måste komma upp i stående ställning. Jag ska även ta tag i klossen/ingångarna, vi har fått ett litet framsteg med sidoföflyttningar utan kloss och en halvdan ingång utan kloss.

Nu är det sängdags för mig, tåget var försenat en timma igår (var i Stockholm) så jag kom först hem (efter en uppfriskande cykeltur) vid midnatt igår och sen upp halv sex igen. Känner mig ganska mör. Imorgon är det spårkurs, det ska bli såååååå kul! Sting tappar dock tänder för fullt så jag vet inte om jag tar någon kamptrasa i slutet denna gången, kanske blir det godis eller en pipis…hmm, lutar åt godis… Vi får se!

2 thoughts on “Träning på klubben

Kommentera

