Nationaldagen

Igår såg jag en av de snyggaste kelpies jag har sett! Det var en working kelpie vid namn Jax. Bilden är lånad från Emmas blogg.

Trevlig var han också!

Sting var en riktigt duktig kille på tävlingen, lugn och fin och med bra kontakt med mig då vi gick mellan alla hundarna. Jag är så nöjd med denna grabb!!! Jag har i och för sig aldrig haft en hund som varit några problem att ta med, men han är så ung och tar allt med sådan ro. Han tyckte det var kul att titta på alla hundarna men trött blev han. Jag hade också jättetrevligt och pratade mycket med Emma, Lina, Jonna och en ny bekant, Eva. Mira Lisa, granntjejen som jag hade med mig föll lite extra för Jonnas pomeranian Figge tror jag och vem kan låta bli när man är så söt som han är!
Jag föll lite extra för Jonnas lapska vallhund Mannú, en riktigt trevlig och vacker hund! Får väl se om det kommer in en sån igen i vårt hem en dag 🙂 .

Idag är det förresten Sveriges nationaldag – grattis Sverige! Vi firade inte något speciellt, eller jo förresten vi åkte ut till vår favoritmosse och stekte pannkakor 🙂 . Det är väl att fira om något 🙂 . Sting lade sig troligen i ett myrbo och blev full med utslag på magen men brydde sig inte om det ett dugg. Nu har irritationen lagt sig dock. Mira blev jätteglad då jag tog fram en boll jag fått av min syster Pia till Sting. Så den tog hon och så var det ingen pip kvar 😉 .

Finaste älskade Mira.

Sting gillade den också fast den inte pep längre 😉 .

Vi firade som sagt med pannkaka och då ville de vara nära…undrar varför?

Fina, älskade Sting (heter för närvaro Stinken, då han tappar tänder och luktar apa ur munnen 😉 )

Busa med Johan är kuuuuul!

9 thoughts on “Nationaldagen

  1. Vilket snyggt kort på Stingen med bollen! De två sista korten kan jag tyvärr inte se..
    Kram på er allihop, ni verkar ha haft en härlig nationaldag!

  2. Ja det var verkligen roligt att ses! 🙂
    Vilka härliga bilder, tycker det låter som ett alldeles ypperligt sätt att tillbringa nationaldagen.

  3. Åhhhh va fint du skriver om min Jax! Han är speciell.. Jag hörde att han gillade din Sting, han måste vara en finfin hund för Jax har bra smak =)

    Hoppas vi ses någon gång!

    Stor kram från oss

Kommentera

