Marknadshund

Tredje inlägget idag…tja, det var ju några dagar sen sist 😉 .

Jag är bara tvungen att berätta vilken stjärna Sting är, för er som inte fattat och för er som redan hänger med 😉 . Vi gick ner till marknaden förut och denna gången, till skillnad från igår var det mer folk. Jämför dock inte med de marknader som är söderöver. Mer folk innebär inte att det är trångt på något vis 😉 . Sting och jag vilade först på gräset mellan marknaden och bilvägen. Hade lite mys innan vi gick vidare, en hund skällde på honom men han hade bara ögon för matte . Sen gick vi på marknaden, jag belönade all kontakt och fick så en hund som gick fot med mig förbi stånden, dofterna (han brydde sig inte ens om en stånd med försäljning av munkar!) och alla människor. Efter ungefär halva marknaden (max 50 meter 😉 ) kom vi till en lite mer öppen plats där han fick kika på pysande och tjutande (människor) karuseller och där stoppade vi eftersom andra delen av marknaden var mer trång och vi var inte ute efter att gå på så trånga ställen som möjligt. Vi skulle ju ha kul 🙂 . Vi satte oss och passade på att träna lite puss på kommando och sen erbjöd han kontakt då jag backade utan tanke på att träna baklänges mars – men så blev det 🙂 . Vi ställde oss vid en sten och vips så tittade han på mig och gick upp med framtassarna. Bara att tacka och ta emot! Slutade med att han gick upp flera gånger på den vingliga stenen så både lite shaping och balansträning blev det 🙂 .

En underbar tur, Sting ska vara trött nu men jag tror hungern tar överhanden nu…han vankar lite fram till mig och iväg igen.

Imorgon ska vi på agility 🙂 .

2 thoughts on “Marknadshund

Kommentera

