Stadshund

Nu är resan till familjen och Hanna snart över. Jag är väldigt nöjd över resan och av Stings utveckling under dessa dagar. Han är inte längre rädd för barn, backade lite då Johannes träffade honom idag men det gick över på en sekund och han klappades sen utan problem. På stan idag bar jag honom lite och då kom ett barn förbi som klappade honom lite och fick slick på händerna. Jag är jättenöjd över den utvecklingen och det kan jag bara tacka mina syskonbarn för. De har varit otroligt duktiga med honom! Han har blivit väldigt stadsvan av bara farten på den här resan. Idag var vi i Karlstad centrum och han tittade på bussar, hundar, massor av folk (lönehelg), fulla människor, cyklar och fåglar. Behöver jag säga att han är som en seg råtta i soffan just nu 😉 . Han är så duktig med allt, lugn och stilla och lyssnar bra på mig. Min älskade Sting!

Vi träffade Steffie igår igen i Mariebergsskogen. Förutom mycket stoj och lek så tittade vi på alla djuren i parken. Medan syrran pussade på grisarna nästan direkt så litade Sting inte riktigt på hennes omdöme och det krävdes ett besök till hos grisarna innan Sting kunde nosa på dem han med. Fåren däremot var han inte rädd för trots att de bräkte och rusade innanför staketet då de skulle ha mat (sitter det i generna tro 😉 ). I hagen fanns det lamm, två stycken chokladbruna – en lite mindre och en större som jag och Towe genast döpte till Sting och Steffie 😀 . De var ljuvligt söta, även om vi trodde att vi var lite partiska 😉 . Här ser ni en bild från träffen i måndags förresten. Visst är de för söta <3.

Sötaste syrran med så mycket spring i benen 😀 .

Idag fick jag tillbaka älskade Mira som bott hos Pia under tiden som jag varit på kurs och hos Hanna. Eftersom vi åker hem imorgon så träffade jag Pia, Johannes och Mira i Mariebergsskogen för en promenad och lite lek för Johannes.
Jag lyckades pricka in en bild på Mira, Sting och Gaia. Mer tur än skicklighet att alla satt kvar haha. Mira är störst, fast det syns inte på bilden. Sting ser ut som en jätte 😀 .

Nu ska vi slappa lite, imorgon blir en lång dag i bilen.

 

3 thoughts on “Stadshund

  1. Vad härligt att Sting utvecklas så bra! 😀 Han verkar ju ha fått hur mycket bra och nyttig träning som helst under den här resan! Och vuxit har han gjort också!!

Kommentera

