Hur firar jag?

Ja, hur firar jag min födelsedag? Jag började dagen med att ringa och få en tid hos veterinären 20 minuter efter jag gått upp. Slängde i mig maten och for iväg. Anledningen är att Stings öra inte blir bra, jag har tvättat det enligt veterinärens instruktioner i fem dagar och nu när jag slutat så började det bli sämre igen. Så för att inte Sting skulle hinna få ont igen så åkte jag innan resan söderut på onsdag. Han – hanteringsproblem? Märktes inte ett dugg! Han gosade med veterinären och det var inga problem att kollas över. Hmm… Sting hade i alla fall rikligt med bakterier i örat men bara enstaka jästsvampar så nu ska han behandlas med örondroppar. Woho, vi kommer få så kul! Han skötte sig i alla fall jättebra hos veterinären och röjde järnet i väntrummet och hälsade på alla han såg. Jo, förresten. Han väger 10.2 kilo nu!!!

Vi fortsatte mitt firande med att gå en promenad vid Sälsten. Blöt skog, rinnande bäckar och en tokig valp. Han börjar vika av från Mira nu när jag ropar *tummen upp* och kommer som en kanonkula då jag ropar. Militären har skjutövning där idag och imorgon så lite skotträning blev det också, ingen som hörde dock 😉 . Jag ska ta och åka dit och gå samma tur imorgon också för lite mer skotträning.

Resten av dagen ska jag fira genom att baka bröd och träna Sting. Det är skitväder ute så jag håller mig inomhus, men just nu är det faktiskt uppehåll  alla fall, skönt. Ikväll kommer det kanske några vänner för lite fika, annars blir det en lugn dag. Jag ska förresten börja packa för onsdagens resa hem till familjen också, det blir en del saker som ska med *puh*. Först ska jag till min familj ons-sönd och sen upp till en vän i Karlstad där jag även ska träffa andra för en liten spontan träningsträff. Vidare blir det sedan valpläger hos Fanny Gott i Örebro nästa tis-tors och då ska Sting och jag tälta! Sen ska vi hinna med en tur till Fia på torstagen innan vi åker tillbaka till Karlstad och min vän igen och på söndagen möter jag upp med Johan som har varit och fiskat så vi kan resa gemensamt hem igen. Så var det juni 😉 .

Ha en go dag 🙂 .

6 thoughts on “Hur firar jag?

  1. Nemi hade med lite öronproblem som valp, är tydligen ganska vanligt på valpar. Det behandlades en eller två gånger (minns inte), och kom aldrig tillbaka.

  2. Grattis! Ja, hur firar du?! 😉 Men ett trevligt veterinärbesök gör ju inte ont, eller hur – haha! Bra träning 😉

    Vi får höras på telefon, har några småsaker att babbla om 🙂 Ring när du får tid. Gärna hemtelefonen, för sover jag så ligger luren av – ingen fara!

Kommentera

