Utveckling :)

Idag är Sting 16 veckor. Det är inte samma sak som fyra månader har jag fått reda på nu. Men hipp hipp hurra ändå :). Den 15 tar vi premiären med utställningen, en lapsk vallhund och en kelpie anmäld…undrar vilka de är 😉 ?

Vi firade Sting genom att spåra lite, vårt nya stora intresse 🙂 . Sting skulle få två spår idag, jag hade pratat ihop mig med Malin om hur mycket jag skulle gå framåt. Jag skulle lägga ett spår utan vinkel men med två saker i och den skulle inte ha någon liggtid, det andra spåret skulle ha liggtid och vinkel men bara en sak. Jag tror det var så vi sa i alla fall haha. Jag la ett spår med två saker, utan vinkel men med liggtid och ett spår med vinkel, bara en sak och ingen liggtid…erhm, tur jag kom på det först då jag kom hem 😉 .

Stings första spår, alltså det utan liggtid men med vinkel gick jättebra. Till skillnad från igår så hade han näsan ner hela tiden och även om han snurrade lite vid vinkeln s tappade han inte fokus och fortsatte jobba hela tiden. Vi hade såååå kul vid grejjen 🙂 . Svansen går hela tiden i spåret, han tycker det är jättekul 🙂 .
Det andra spåret, det med två saker och liggtid på 20 minuter tog Sting lika fint, om inte finare. Han hade nosen i marken, gick med bra tempo och hittade den första saken, Vi lekte och han fick godis sen ställde jag mig upp och avvaktade. Det tog kanske fem sekunder, han tittade på mig lite och sen satte han nosen i backen igen. Han spårade lika fint fram till slutleksaken, hans fårflärp och där kampade vi som galningar och så fick han bära den ut till bilen.

Även Miras spår gick bra, hon är tillbaka min tanta! Hon var lite seg då vi skulle på spåret men sen började ögonen glöda lite när hon hittade första saken och sen rullade det på. Hon hade hög svans och spårade jättebra! Missade en sak i slutet men jag tror jag hade lagt för snäva vinklar så hon gick över till slutet av spåret nästan. Men annars = super!

När vi kom hem och såg att Sting skulle till att somna till lite tog jag med mig Mira ut i skogen på en 20-minuters promenad. Filmen visade en sovande Sting. Vi har flyt just nu 🙂 .

Måste avsluta med att visa en bild från dagen då vi hämtade Sting, åtta veckor och fyra dagar gammal.

18 thoughts on “Utveckling :)

  1. Hmm, dom blir väl fyra månader 10/5? Kul att det går så bra med den lille killen. Syrran hälsar att nu har dom andra fyrbenta här hemma inga fredade zoner längre för nu kan hon hoppa upp både i soffan och i sängen. Det var deras tillflyktsställe när den lilla pirayan blev för jobbig. Kanske dax även för Falcon att börja säga ifrån lite grann, men men det kommer väl hoppas jag. Tycker lite synd om Falcon ibland så då brukar jag ta Stila åt sidan och träna något med henne för att avlasta honom. Ha det bra!

  2. Ja, tydligen var inte 16 veckor fyra månader.

    Japp, även här är Mira utan fredade platser numera. Önskar också att Mira kunde säga ifrån, det är inte ofta det händer. Men de växer väl upp de små också och när han blir större tror jag Mira säger till lite mer för då blir det mer tyngd i leken.

  3. Vilken lång näsa han har fått! Är det för att han ska spåra extra bra tror du? Det låter som om han är jätteduktig! 🙂 Håller tummarna för att han travar snyggt och får bra kritik på utställningen!

    • Erhm, jag kanske har bidragit med alla dessa spår jag lägger 😉 . Hoppas att du har rätt 😉 .

      Måste träna på att trava och stå fint…eller vi får väl se om jag prioriterar det 😉 .

  4. Ehhhh!!!!! Ni skriver om frizoner till övriga pälsbollar där hemma.Men vi tvåbeningar då?? Helt plötsligt kommer Spejse Rejsan åt fötterna även uppe i soffan där hon inte får vara.Jag undrar??? om nosen växer på Sting, pågrund av alla spår(fniss) så vet i gudarna vad vi hittar på för Spejas öron börjar bli gigantiska

  5. Tack så mycket 😀

    Sverige är ju lite efter när det gäller sina regler ang IPO, lite konstigt men ja ja, något ska väl SBK få hålla på med 😉

    Håll dig kvar i valptiden så länge du bara kan, snart är den slut!!

Kommentera

