Hängbroar

Varborg var lugnt för vår del, vi var ute hos vänner och grillade och åkte hem på kvällen. Det sköt raketer på ett ställe då vi åkte bil och hemma sköt det lite då vi skulle gå in, Sting brydde sig inte ett dugg.

Idag tog vi en tur till Indalsälvens delta, trots snålblåst och bara några plusgrader. Där fick Sting prova på något som kan vara farligt enligt vissa hundar, att gå över hängbroar med galler som ”golv”. Sting tvekade en halv sekund och sen gick han på med svansen i topp :).

Mira däremot fick vi bära över båda broarna, jag misstänker att hon börjar få ont i sina tassar, alla fall högra som hon har problem med då och då. Hon gillade inte att gå, men är inte rädd för att gå på dem. Så henne bar vi över för att skona hennes tassar.

Sting fick sitt första spår på äng idag, inte den smartaste dagen att ta det kanske med tanke på att det blåste lite byigt. Johan var en lite extra störning eftersom han filmade. Det syns även på filmen att han kollar in honom. Han var lite hög i näsan i början, vindade en del men som sagt det blåste och dofterna rörde sig nog rejält eftersom det inte var någon liggtid. Men i slutet tycker jag han spårar riktigt fint 🙂 . Jag är nöjd för att vara första gången i blåst och på äng.

Johan försökte fiska lite efter gädda men det var lättare sagt än gjort när det blåste så. Mira försökte hjälp honom med sitt stöd så gott hon kunde 😉 :

Imorgon börjar valpkursen, första dagen utan hund men nu är vi igång 🙂 .

8 thoughts on “Hängbroar

    • Ja det gör det, känns så skönt. Men jag vet att även säkra hundar kan bli rädda av de där otygen. Vår berner var skottfast tills det smällde över hennes huvud en kväll….så var hon inte skottfast längre 😦

  1. Hängbroar ja…. I Älvkarleby finns det hängbroar. Förr var de öppna neråt (man såg ner i vattnet under sig), då gick jag där ofta med min gamla Chess. Han hade inga problem med det – då hade jag mer problem *ler*

    Skönt med hundar som klarar av miljöer – grattis!

  2. Fiska är så fruktansvärt roligt 😀 Hejja Johan och Mira!

    Skönt att han inte brydde sig om hängbron eller smällarna! Vilken gosse, en cool och stabil krabat 😀

    Jag tycker spåret ser fint ut och som sagt första gången på äng och det blåste en del, därav vindandet säkert men han göre så bra ändå speciellt slutet! Duktig kille och vilka framsteg ändå 😀 Bra jobbat Madelen!

  3. Jag är djupt imponerad över Sting och hängbron för den hade jag aldrig gått över själv den saken är säker. Spårandet ser också jättefint ut med tanke på omständigheterna. 🙂

  4. Duktiga Sting som fixar både smällare och hängbroar utan problem! 🙂 Jag tycker också spårandet ser jättefint ut med tanke på att det var första gången på äng och i blåst. Som du skriver så spårar han ju jättefint på slutet!

Kommentera

