Glad valborg!

Jag vet inte om man säger glad valborg men nu är det gjort i alla fall 🙂 . Godiset igår satt gott, jag mös i soffan i hela 1,5 timma innan jag tuppade av i sängen…så trött, så trött.

Idag åkte jag och Mira ut till klubben tidigt för dels träna men även för att träffa en tjej med en skitsöt dobermanntik som jag försöker hjälpa lite i träningen. Hon har precis köpt tiken och behöver hjälp då hon möter andra hundar och lite avstressningsövningar. Just de två sakerna känner jag mig trygg i att jag kan min sak så jag hjälper så gott jag kan. Vi ser redan framsteg och det känns så skönt att veta att det inte bara fungerar på Kiwi, utan även andra individer. Det vi har gjort är att hon får träffa och gå närmare Mira i sin takt samtidigt som hon belönar henne för att hon tittar på Mira utan att skälla eller stressa upp sig. Skäller hon och gör utfall backar matte till det avstånd hon klarar av. Idag kunde de gå helt nära varandra och hälsa till och med 🙂 . Mira står hela tiden tyst och stilla och tittar knappt tiken. Känns jättebra, det går fort framåt 🙂 .

När jag kom hem var klockan bara barnet, halv tio och vid elva åkte vi ut till Sälsten. Jag hade tänkt träna lite skott under en skogspromenad…men icke att det sköt – suck. Så när vi åkte hem igen var klockan 12 och de sköt kanoner! Då skulle jag ju varit ute i skogen!!! Valborgsfirande, ska komma ihåg det till nästa år…klockan 12, kanoner på Sälsten…så!

Ikväll ska vi till vänner och grilla, bara för det har det regnat idag och är nu 8 grader varmt och sol…men det blåser, så något värst mysigt ute kommer det inte bli. Men med ett glas vin i kroppen blir man lite varm ändå, Johans tur att köra 🙂 .
Glad valborg och grattis kungen!

3 thoughts on “Glad valborg!

Kommentera

