Semester

Jag jobbar bara nästa torsdag och fredag, sen har jag semester till första juni. Ooooooh va underbart det ska bli. Jag har ju i och för sig varit hemma och jobbat eller varit ledig sen Sting kom förutom två dagar per vecka då Johan tagit honom men ändå…semester 🙂 . Sen får jag i och för sig jobba hela juni (första veckan bara en dag 🙂 ) och juli, men ändå! Sting kommer vara hos en dagmatte i juni och i juli har Johan semester så då ska Sting officiellt bli fiskare gissar jag 😉 .

Idag gick jag en morgonpromenad, som utan Sting tar kanske en halvtimma men med Sting tar en timma. Finns ju så mycket roligt i skogen, stockar att gå på och vattenpölar att skutta över. Idag letade Mira och jag fisk i ett jättefina ”akvarium”. Vi hittade inga 😉 men Mira tyckte det var jättespännande! Sting ville hoppa över på ett ställe men ångrade sig och stoppade därför huvudet, upp till öronen i vattnet…hahaha. DET var busigt kan jag säga 😀 . Han sprang som en idiot runt oss medan vi spejade efter ”pisk” i vattnet.

Hemma igen duschade jag och sen stack jag ifrån dem båda ner på stan för ett ärende. Sting var inte riktigt trött än, men jag såg på videon att han direkt efter jag stängt dörren la sig ner och sen sov han dryga timman jag var borta. Wiiiee 🙂 !

Vi packade väskan när jag kom hem, Sting hjälpte gärna till…fast tvärtom 😉 . Sen stack vi ut i spårskogen vid havet. Jag fick idag sällskap med Ingrid som har Balou och Shakira, två berner sennenhundar som jag skrivit om för någon vecka sedan. Jag var där lite innan och la ett spår till Mira, bland annat över en grusväg. Jag la flera saker och la spåret som en ruta med vägen i mitten…fattar ni 😉 ? Sting fick ett lättare spår, utan vinkel som jag lät ligga i en halvtimma och ett lite svårare, med vinkel som vi tog direkt. Han spårade jättefint och det går lagom snabbt, jag går bakom honom med spänt koppel. Jag märker väl då han känner leksaken, svansen börjar vifta lite extra 🙂 . Han greppade och kampade bra och fick sen gå med sitt byte till bilen. Vi tog sen Balous spår och sen fick Sting sitt andra lättare spår som gick plättlätt 🙂 . Mira däremot vet jag inte vad hon gjorde, sist vi spårade just där tappade hon också bort sig. Strax innan vägen hittade hon dock rätt och spårade sedan bra…men hallå Tant, skärpning nu eller 😉 . Hon var lika glad för det och jag tycker hon får slarva…min toka är ju inte ungdom, hon tänkte väl på annat…varm korv eller något.

Nu på eftermiddagen har jag bakat bröd och funderar på om jag är värd lite godis efter att jag städat…det är jag säkert och skulle jag inte vara det så intalar jag mig att jag är det…beroende – va jag? 😉