Sting, framtida bankman?

Idag har Sting varit på banken. Vi skulle dit i ett ärende och när bankkvinnan hörde att vi hade valp så fick vi ta med honom. Han var så klart pigg och glad som en fågel när vi åkte ner, men jag hade tagit med mig ett ben till honom som han kunde tugga på så han inte blev för uttråkad. Jag hade inte behövt vara orolig, han hälsade glatt och sen la han sig och åt på sitt ben. När vi var klara gick vi mot utgången och nu fick Sting känna på lite glasdörrar – TJONG! sa det då han med bra fart gick in i den och lite chockad backade han lite. Men han blev inte rädd utan gick ut när vi öppnade dörren för honom. Jag skrattade så jag höll på att dö och fnissar lite nu med när jag skriver det 🙂 .

Annars har dagen gått fort, jag håller på med ett nytt tricks. Sting lyfte tassen så roligt igår när jag tränade så jag fångade det direkt i ett pass och har byggt på det. Nu stryker han sig själv på nosen, vet inte om jag ska gå vidare eller om det ska heta ”usch” eller något liknande. Vad tycker ni?

6 thoughts on “Sting, framtida bankman?

  1. Svante sprang rakt in i en glasdörr i somras, då kände jag mig dock lite skyldig. Jag hade sagt åt honom på skarpen att gå in på altanen (som har en glasdörr) men inte heller jag såg att dörren var stängd. Ops..Svante skakade dock bara på sig och gick in när jag öppnade till dörren lite. 😀

  2. Ha, ha Stila har gjort samma sak fast i ganska hög fart 🙂 Hon skulle springa in igen när vi var hemma hos en väninna och altandörren var stängd. Nästa gång vi var där sprang hon in i dörren igen fast från insidan denna gång. Sötnosar!

Kommentera

