Påskhelgen

Jag vill ju visa det finaste vi har och eftersom vi var vid Smitingen i fredags så åkte vi till Skäljskär igår. Vi började med en uppletanderuta till Mira. Emma fick köra henne och det var ju inte världens bästa fart på tanten men hon hittade fyra av fem saker och det syntes att hon gillade barmarken och aktiviteten. Sen tog jag ut Sting och han fick två aporpåspår, Jag gick ut samma avstånd idag och la hans fårflärp. Inte heller idag var det några tveksamheter och han gick heller inte av spåret eller vände sig om för att titta på annat. Rakt på bara 🙂 ! Så kom vi fram till leksaken och Sting sa, där är den – ta den så spårar jag vidare 😉 . Jag fick honom nästan inte att leka, han ville fortsätta spåra! Till slut fick vi lite kamp och vi kunde avsluta med en godis. Nästa spår la jag mig och Malin tog Sting och spårade upp mig, han hade lite problem med att hitta mig och ville åter igen nästan inte kampa. Jag tänkte…nu är det kört 😉 . Nejdå, men vi lät honom vila medan Malin tog Unik på sina apropåspår. Han var superduktig! Sting fick sen leka med Uniks ”fina” anka och fastän han var tveksam till en sån slemmig leksak till en början älskade han den efter några minuter. Jag gick ut ett lika långt spår som förut och la ankan där sen hämtade jag Sting och som han spårade 🙂 . Nosen i backen och så iväg, inga tveksamheter och pang med käften i ankan! Jag ska binda ett snöre i apan som vi har här hemma så får vi se om ett snöre kan göra så han blir mer på i slutet. Nu fungerade det då verkligen.
Efter att Malin och Sinus gick ett kortare spår med många saker i för att han ska lugna ner sig lite i spåret så gick Emma och Mira ut med mig i släptåg för att gå Miras spår. Hon var allt väldans slarvig men åldern och värmen tar nog ut sin rätt. Hon hittade alla pinnarna och gillade det 🙂 .
Igår kväll fick Sting träna lite inkallningsövningar och lekte även på avstånd med Malin.

Idag stack vi ut till klubben och Sting fick prova på klossen med störning, gick så bra så. Nu ska vi fortsätta med att kasta ut godisar så han får gå tillbaka och söka upp positionen och sen ska jag börja ta bort klossen, varvat med att ha den vid mig. Vi får se under veckan hur detta utvecklar sig, snart ska kommandot på 🙂 . Vi lekte även och tränade lite kontaktövningar och inkallningsövningar. Han är allt duktig med så mycket störningar!

Nu sover han som en stock, han och Unik fann verkligen varandra och har lekt en hel del under dagarna. Nu när de inte är här längre så kommer Mira åter igen bli hans huvudperson, till hennes förtret 😉 . Tack för en underbar helg tjejjer (och grabbar 🙂 )!

Lite bilder:

Sting kommer bli en kraftig bit tror jag 🙂 .

Bästa vänner 🙂 . Bara tre månader skiljer dem åt! Sinus bryr sig inte om småglinen 😉 .

Sinus i rutan!

Snyggare hund var det länge sedan jag såg. Bara muskler!

Kampar som en tok!

Hela fina gänget! Emma med Sinus, Malin med Unik, Mira och jag med Sting.

Jag och Mira 🙂

En helt klart Unik hund 🙂 .

Sinus badade 🙂 .

Mira jagade spökspigg 😉

Jag och mina vänner.

Unik.

Jag med Sting.

Tack Emma Wiklund för att jag får använda alla fina bilder!

4 thoughts on “Påskhelgen

Kommentera

