Miras första spår

Hua va varmt det är ute idag. Jag älskar det men det kom så plötsligt så jag har inte vant mig än. Hade för mycket kläder på mig på morgonpromenaden halv nio. Vi gick ner till ”Strandpromenaden” och där fick de springa eftersom det på den här tiden på dygnet var fågelfritt och människotomt (nästan). Mira och Sting lekte och snosade och tyckte detta var jätteskönt. Jag med. Det är en mysig, och för Sting lagom lång promenad. Han är rätt så duktig på att ta kontakt med mig trots Mira, men inte till en början. Då ska han bara jävlas så mycket med henne som han bara kan 😉 . Han bryr sig inte om att det går förbi folk på 10 meters avstånd, tittar upp och fortsätter med sitt.

Vi skvallertränar hundar och fåglar just nu. Det går jättebra, han har börjat titta på mig mer och mer 🙂 .

Idag var det premiär för spår. Både för Sting och Mira faktiskt. Jag visste att det inte skulle gå något vidare för Sting redan innan för platsen jag kan lägga spår på är invid en väg och i en gles skog som de röjer från sly då och då….alltså massor av roliga pinnar 😉 . Men  jag provade och la två spår och någon meter spårade han allt och hittade föremålen gjorde han 🙂 . Jag får dock vänta lite till innan vi sätter fart med den träningen, ett lugnare ställe – på pinnfronten i alla fall, bilarna struntade han i.
Miras spår gick sådär, sex månader sen sist och det sätter sina spår. Hon slarvade en del vilket gjorde att hon missade en pinne, hade lagt ut  6 + 1. Men hon tyckte det var såååååå kul och det var roligt för oss båda. Sting sprang lös med oss och undrade varför de inte kunde leka i stället för att Mira skulle vimsa omkring så. Han störde henne dock bara lite i början, sen roade han sig själv 🙂 .

När jag la spåren var Sting hemma och Mira med mig. Enligt videon pep han och ylade in emellan men låg också och sov in emellan. Det blir ju inte lättare för mig att lämna honom när han håller på såhär inte 😉 . Det går bra när Johan lämnar honom men inte då jag gör det. Slutsats. Jag betyder mer 😉 . Skämt åsido jag tror faktiskt att det är så det är. Jag har varit hemma med honom mer och tränar mer medan Johan är mer av en lekkamrat. Det var samma med Kiwi, jag hade till en början större problem med att lämna än vad han hade. Men det är bara att bita ihop och inse att jag behöver träna mer än honom. Jag lämnade Sting en gång till efter vi hade gått spåren, jag och Mira gick långsamt runt huset. Tog ungefär 6 minuter och han var lugn hela tiden. Så, ännu mer trött måste han vara 😉 .

Nu sover han som en stock, jag ska hoppa in i duschen och sen ska vi iväg till en vän. Mira ska få lugn och ro hemma 😉 .

One thought on “Miras första spår

  1. Vad roligt med spår! 😀 Klart att Sting inte vill bli lämnad när du går iväg, han vet ju att det händer roliga grejer när ni åker nånstans! 🙂

Kommentera

