min duktiga valp :)

Tredje inlägget för idag, ibland smäller det högt .

Sting och jag lämnade en ledsen Mira hemma för att åka till Anna och hennes familj för lite fika. Mira var lite småhalt igår och i morse så jag tyckte hon kunde vila…ja höger tass *suck*. Sting var tyst i bilen dit, trots att han var nyvaken . Väl framme väntade en solstol och löplina till mig och Sting…vad som var till vem får ni själva lista ut. Sting undersökte allt och lyckades så klart peta ner sitt tuggben mellan spjälorna, så var det borta. Eftersom det inte fanns något bord framme hamnade fikat (jättegoda muffins) på en bricka på marken. Sting gick fram men efter ett mjukt ”nej” från mig då han försökte nosa närgånget så satte han sig och tittade på mig. Han fick godis på sin fäll för det – duktiga pojke. Anna var imponerad och jag stolt .

Vi tog sen en promenad med dottern Maja som Sting varit lite blyg för. Nu var det nästan helt glömt detta. Maja ville att han skulle nosa på hennes hand och det gjorde han gärna, sen gick de tillsammans – hon med en barnvagn som väsnades något otroligt och så han .

Vi avslutade den korta promenaden vid en lekpark. Maja gungade lite och oj vad det var spännande. Sting sprang runt, iväg – nära och skällde lite men det var mer ”WIIIEEE va kul, men oj så spännande – kanske farligt – nej KUUUUL!” på samma gång small det lite från skjutbanan på avstånd.

Perfekt eftermiddag 🙂 . Nu ska jag röja i köket, och sen sätta mig på vår inglasade balkong med ett glas vin 🙂 .

7 thoughts on “min duktiga valp :)

  1. Nahhh vad söt Sting är och vilket häftigt namn!
    Har inte alls hunnit hålla mig uppdaterad senaste tiden, men jag kom ihåg att du väntade ny valp! Att tiden har gått så fort, att lillen har redan flyttat hem till dig. GRATTIS till busen!

Kommentera

