Hopp stå

Tack för fina kommentarer!

Vi har haft två jättebra träningspass idag, jag och Sting. I morse läste jag lite om träningen hopp stå, som man tränar in för att få ett bra ställande i framtiden. Jag hade tydligen det i bakhuvudet när vi var på promenad vid lunch, jag och Sting. Vi lekte lite och jag stannade upp och vips så hoppade han och jag passade på att belöna honom för det med mer lek och så provade jag igen och han gjorde samma sak. Jättekul lek tyckte både Sting och jag 🙂 .

Nu på eftermiddagen tänkte jag försöka få fram det igen, denna gången inomhus. Jag började leka och stannade upp, vips så hoppade han och när han landade klickade jag. Jag backade sedan fort så han kom i rörelse igen och när jag stannade upp så gjorde han det igen. Det var något hopp mot leksaken och något hopp mot godishanden men tredje passet efter den obligatoriska leken innan träningen kommer igång så stod jag stilla och han upprepade det flera gånger. Det är så kul när de börjar förstå och det är en sån kick för mig när han fattar det jag vill förmedla!

Nu håller jag mig lugn, jag ska inte träna mer utan han ska vila. Vila så han blir pigg till klubben, dit vi ska om en timma 🙂 .

9 thoughts on “Hopp stå

  1. Förlåt, jag glömde ju svara på ditt sms igår! Var på ett Öppet Hus-grej med Eva där jag inte kunde svara och sen direkt därifrån hem till en kompis på filmkväll och då glömde jag smset.
    Du är så duktig med träningen! Och roligt att han fattar så snabbt! Hur gick det på klubben?

    Kram

    • Inga problem, jag bara måste berätta 😀

      Det gick jättebra på klubben, var inte där så länge men han skötte sig utmärkt 🙂 . Kramade på en leonberger bland annat 😀

Kommentera

