April, april

Jag ser det som en rolig grej att varje år lista ut vilka aprilskämten är.

I år stod det i Tidningen Ångermanland att förbudet mot surströmming inte skulle bli av för de hade kommit på en lösning. Surströmmingen får användas till djurfoder så därför får man placera strömmingen vid djurmaten, vid kattmaten. Bara de skyltar tydligt med att det är djurmat så är det ok.

På Sveriges Radio sa de att de skulle börja använda bävrar vid avverkning för miljöns skull.

Hörde nyss att de i Värmland vill samla in hundbajs för att göra biogas av det. Jättebra ide…men 😉 .

Jag fick mig en chock när jag gick in här förresten…hade fått över 300 träffar på sidan just idag. När jag la musen över stapeln för att få se exakt antal så stod det: ”april fools” 😀 .

6 thoughts on “April, april

Kommentera

