Kelpie är jobbiga som valpar

Det är det jag har hört från varje person jag träffar som kan (även de som inte kan 😉 ) rasen. De är asjobbiga som valpar. Jag antar att det kommer 😉 men just nu njuter jag av att ha en valp som är lättlärd, trevlig, mysig och lätt att ha i ett bebott hus 😉 . Både jag och Johan tycker han är jättemysig och trevlig. Visst han får sina spel och då kan han både bitas och vara jävlig, men han är ju inte mer än valp. Men det där extra jobbiga, det antar jag kommer senare för nu ser vi inget av det.

Igår på promenaden kom jag på att det vore smart om Sting sätter sig ner då han kommer fram efter inkallning eller spontan kontakt innan han får sin godis. Han gillar att sitta i vanliga fall när han tittar på saker så att få fram ett spontant sättande efter inkallning var inte svårt. Eftersom han varit lite sprattlig och till och med sprungit ifrån mig när vi ska gå ut så tänkte jag att det här ska vi göra när vi går ut och in också. Efter bara några försök så sätter han sig fint hos mig då vi ska gå ut och att ta på kopplet är inte ett dugg svårt längre. När vi ska in tar det lite längre tid för då vill han ju iiiiiin, det finns ju sååååå mycket att göra! Sötnosen 🙂 .

Idag kom Anna med Maja på besök igen. Sting hade jag stängt in bakom galler i köksdelen för att Maja inte skulle skrämma honom och för att Sting inte skulle skrämmas. Han morrar lite och skäller lite åt henne. Men så började vi mata med godis och Maja fick slänga ut lite i ”hagen” och då gick det bättre. Vi tog sen en promenad och Sting ville till och med hänga med Maja då hon sprang då och vagnen var inte heller så skrämmande. Svansen upp 🙂 . Sen sprang han så klart framför däcket då han blev busig men det bekom honom inte det minsta – vagnen var ju inte farlig ju.

Nu sover han sött, när han vaknar ska han få lunch och sen ska vi gå ner i city lite. Det är ju stängt idag så vi ska gå på äventyr på alla gatorna 🙂 .

Just det, idag anmälde vi oss till valpkurs också 🙂 . Vi ska ju på valpläger i maj hos Fanny Gott men jag känner dels att Sting behöver en valpkurs och Johan vill gärna att vi går en. Så får det bli 🙂 .

15 thoughts on “Kelpie är jobbiga som valpar

  1. Det låter ju lugnande, eller inte :S Han kanske är unik? Hjälp! Vi får väl se.
    Kul i alla fall att han är så lättlärd. Det låter i alla fall lugnande. 🙂

  2. Får inte han ett obligatoriskt kvällsryck när han ger sig på de andra hundarna, sladdar över hela vardagsrumsgolvet, stjäl varenda sko och tuggar lite på den fasta inredningen i farten?

  3. Eller så har du tur och får en supersnäll valp som aldrig gör några hyss alls 🙂 Gi har ”bara” tuggat på tapeten och sängen men annars varit en ängel och är fortfarande det 😀

Kommentera

