Klubbesök

Igår kväll var vi så vid klubben. Jag stoppade in buren i baksätet och stoppade in Sting i buren. En liten stund senare vart det tyst och han satt och tittade och låg om vartannat – duktig kille 🙂 . Väl framme parkerar jag en bit ifrån en annan bil för att ha lite space när han ska ut och undersöka världen, men då kommer det en liten bil som trycker sig in emellan just när jag fått på kopplet och satt ner honom på marken. Sting blev asrädd! Flydde under vår bil och jag var tvungen att dra ut honom med kopplet, svärandes i huvudet åt den andra bilen. Men han kunde ju inte veta att jag hade en valp med mig. Vi gick i alla fall iväg och allt var glömt 🙂 .  Uppe vid stugan klampade han på galler, de har en skoborste utanför och den var lite spännande. Lite farligt var det att gå in men oj så mycket det finns att se. Snart sa Sting WAAOOOOO (det syns på honom att det är så han säger i uttrycket 🙂 ) åt allt och alla. Han fick tokspel och bara sprang och sprang och eftersom jag inte ville släppa honom (råttfällor i köksområdet) så var det bara för mig att följa efter 😉 . Jag hade med mig en ny leksak åt honom och han kampade gärna med två karlar, rottweiler och schäferägare 😉 . En av dem har döpt om Sting till Stig 😀 . När styrelsemötet började tog jag upp Sting i knät, där fick han ett litet ben och sen somnade han sött och drömde bort hela mötet 🙂 .

Idag ska vi på stan. Just nu trackasserar en nyvaken Sting en lika nyvaken Mira 😉 .

Oh förresten, hans ögon börjar bli gula och öronen står nästan upp (eller just nu gör de inte det, men de gjorde det – jag lovar!), ska försöka fota detta under dagen….nu kisstur 🙂

4 thoughts on “Klubbesök

  1. Det låter som en fullkomligt normal kelpievalp ja 😀

    Synd med bilskrället bara men skönt att det var lika fort glömt !

  2. Jaha, så då ska vi kalla honom Stig nu framöver då. 😉 Härligt att första besöket ändå gick så pass bra, förutom incidenten med bilen då. Men det är säkert redan glömt!

Kommentera

