Duktig tjej!

Ja så låter det här, svårt att komma ihåg att det är en pojke vi fått hem.

Jag kommer nog uppdatera här titt som tätt i början, jag vill skriva om allt 🙂 .

Idag tog vi vår första promenad. Han fick hälsa på en tjej på tolv år som jag känner. Han lekte med ”rånny råtta” som vi fått av Hanna tillsammans med Mira Lisa. Lite låg till en början men kom igång bra. Sen kom det en man och ville hälsa på honom och då blev han jätteglad men lite låg än. Det är en stor värld där ute 🙂 . Vi gick ju inte så långt men på väg hem släppte jag kopplet lite och jäklar vad han kubbade (sprang 😉 ). Han var så duktig, kom då jag ropade (kubbandes 😉 ) och gav mig jättefin spontan kontakt så det fick han god godis för 🙂 . När jag tog kopplet tränade vi gå fint, lite frustrerande tyckte han att det var slut på kubbandet men sånt är livet 😉 . När kopplet slaknade så gick vi framåt igen.

När vi kom hem gosade vi på golvet en stund och jag passade på att klippa klorna, en godis för varje klo 🙂 . Borsten var askul att bita i, taggig 😀 men även det var mysigt tyckte han.

Han slocknade gott sen 🙂 .

Nu när Johan kom hem så lekte han och Qeso med en leksaksmus. Sting låg bakom kompostgallret och skakade av upphetsning haha. Men han låg så fint och fick lite godis för att han var så duktig. Det går över förväntan med Qeso, han är lugn i att vi har koll på Sting. Sting fick till och med lukta lite på rumpan på honom i dag (jag höll i så han inte kom för nära).

Nu väntar kvällen med mer lek, mys och lära kännande 🙂 . Han är ljuvlig!

Förresten! Tack så jättemycket för alla kommentarer! Jättekul!

7 thoughts on “Duktig tjej!

  1. Grattis till liten Sting!! Han ser jättefin ut, och låter som att det gått jättebra hittills! Kul! Verkligen fint hanterat av Mira vid välkomnandet. Fin kelpiekompis du fått.

  2. *fniss* ”Kubba” – det ordet har jag inte hört sedan jag var liten och vi kubbade överallt. Jag får känslan att alla era ev fritidsproblem är försvunna sedan Sting flyttat in 😉

  3. Kul att han har kommit hem! 😀
    Man blir nästan lite valpsugen… 😉
    Den burken som var på bilden kommer från svenska djurapoteket, man kan säkert beställa från nätet. Men nu har ReDog bytt leverantör och då ser burken lite annorlunda ut. Jag gillar konsistensen bättre på det nya pulvret. Den förra var röd och pudrig, den nya ser mer ut som salt.

Kommentera

