Tur till havet

Idag slutade jag och Johan klockan 13, eller vi tog vår friskvårdstimma då och stack ut till havet med Mira. Solen sken, men det blåste lite. Men underbart var det! Vi skrattade gott åt Mira för mer galen hund var det länge sedan jag såg. Hon sprang med krökt svans och stod hon stilla så gick den konstant. Toktant! Att hon är en äldre dam har hon inte hört 🙂 .

Foto: Johan Rytterstam

Vi fikade lite bullar och varm choklad respektive kaffe och Mira njöt av ben. Nu börjar en härlig tid, det droppar från taken och vi börjar se vägarna – asfalt!!! Men under flera veckor till kan vi åka ut till havet och bara njuta av en värmande sol och vackert landskap!

Vinden har tillsammans med vattnet skapat fina formationer, upp till fyra meter höga gissar vi att visa kullar var. Läckert när det ser ut såhär!

Jag har ingen aning om vad Mira gör här…ser ut som om hon är hård i magen eller något 😀 .

Tja, vad ska man säga….något galen 😉 .

Imorgon är det sju dagar kvar tills vi hämtar Sting! Jag har försäkring kvar att fixa, annars har jag beställt Carrier junior från Foderbilen som vi ska hämta på posten (känns knasigt 😉 ) och jag har köpt leksaker, bur (för liten för vuxen kelpie men duger ett tag) . Jag har även köpt halsband och koppel. En lista med saker vi måste komma ihåg att ta med oss är påbörjad, jag hoppas jag har tänkt på allt nu 🙂 .

16 thoughts on “Tur till havet

  1. Oj vad fina bilder. Jag blir sugen på att fara iväg och se om det är plogad väg ut till norrhavet på min favoritplats 🙂

  2. Härliga bilder på en fin hund! Hittade hit från Harriets sida och fastnade. Min mamma har en LVH som blir 11 i sommar, fortfarande pigg och lekfull.
    Lycka till med kelpievalpen!

Kommentera

