Tråk, tråk, tråk…

Detta har verkligen varit en riktig tråkvecka för Mira. Hon har inte fått en enda långpromenad och gör som oss, sover bort största delen av dagen. Jag har legat sen i söndags i influensa och Johan har legat sen i tisdag kväll. Lika bra att båda får det samtidigt men å andra sidan så hade det varit trevligare för Mira om en av oss orkade gå längre än runt området. Men Mira har anammat att vi inte orkar gå och tycker numera att det är lika bra att vända om direkt hon har bajsat. Hon får ju dessutom sova med oss i sängen och det är mysigt det 😉 .

Idag är första dagen som jag har varit feberfri, men det har tagit på en att inte ha ätit ordentligt på flera dagar och legat i feber. Jag orkar ingenting och jag hostar så det visslar i bröstet. Jag har hostmedicin tack och lov och nässpray gör det lättare att andas. Men nu räcker det, jag börjar bli uttråkad av det här. Jag har tränat Mira lite, men även det tar på en.

Ute är det 17 minus, tack och lov inte mer. Lungorna gillar inte kylan, när jag är ute med Mira hostar jag så jag kväljer…usch.

Jag har fått lite uppdateringar om Sting över Facebook. Han är tydligen väldigt glad i att tugga i sig saker men kampar gärna också, om inte annat för att kunna vinna saken och lägga sig och tugga i sig den 😉 .

Ha en skön helg alla! Imorgon är det fredag, önskar jag kunde se tjusningen med det den här veckan men det går inte. Eller jo, imorgon är det tre veckor kvar 😉 .

9 thoughts on “Tråk, tråk, tråk…

  1. Inte roligt att vara sjuk 😦 Hoppas att ni snart blir bättre. Qila är också sån där som finner sig till ro när det inte vankas promenad/aktivitet om jag är sjuk eller mår sämre.

  2. ibland är det bara så benn there done that , hela januari faktiskt och så kom februari med kennelhosta på köpet…tråk tråk tråk…håller helt med men det är fantastiskt hur anpassningsduktiga djuren kan vara!

    Krya på er! Snart är det vår!!!

Kommentera

