Snurrigt värre!

Stockholm två dagar…igen 😉 . Men nu är det först i Mars jag ska dit igen. Jag passar på att göra andra resor under tiden, till helgen ska jag snosa på valpar och om två helgen ska jag till min familj. Ingen rast, ingen ro. Men båda de resorna ska bli roliga. Fick reda på att min systerson (fem år) är kär i mig, men han ska gifta sig med någon annan. Tur för honom var Johans kommentar 😉 .

Mira och jag var på klubben och tränade idag. Jag tänkte först gå en långtur innan men mitt knä krånglar så jag kompromissade, i stället för att ta bilen gick jag raka vägen dit så det blev ingen långpromenad utan en 20 minuters uppvärmning på väg dit och en lite snabbare promenad hem eftersom matte var kissnödig 😉  .

Mira och jag skulle fortsätta med ”snurr”. Jag hade tänkt att sänka kriterierna, det är ju så viktigt säger ju alla. Ett nytt moment i en störande miljö = sänk kriterierna. Än har jag inte behövt det, men det är kanske viktigare i helt nya miljöer? Mira snurrade i alla fall ännu bättre än hemma och jag började säga snurr då hon snurrade och till slut gjorde hon det då jag sa snurr strax innan hon gjorde det. Jag har alltid haft hundar som fungerat bättre på klubben och på tävling, så var det med Nikita och så är det med Mira också. Lite störningar och koncentrationen är på topp!

Mira var för övrigt extra glad idag. Träffade klubbvännen Kristina och hennes tervar Fox och Trixa. Två riktigt trevliga hundar, min framtida valpträningshundar 🙂 . Mira lekte med inte bara Fox utan även Trixa. Hon är inte den som leker i första taget med större hundar men idag gjorde hon invit till Fox det första hon gjorde och sen sprang de lite. Jag blir lika glad varje gång! Det märks så att andra hundar som hon gillar gör så hon lyser upp lite extra. Även Kristina är en favorit för Mira, där finns så mycket gott att hämta 🙂 .

Nu är jag hungrig och trött, jag ska ta och lägga mig och läsa Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen. Det är andra boken i Hammarbyserien. Läs den!!!

 

5 thoughts on “Snurrigt värre!

  1. Vad roligt att resan till valparna närmar sig! 😀 Härligt att träningen går så bra med Mira och roligt att hon har hittat lekkamrater som hon tycker om! 🙂

  2. Hejsan hoppsan!
    Hittade hit genom din kommentar i Fox och trixas blogg. 🙂 (Jag har en storebror till Fox.)
    Så roligt att få läsa om en lapsk vallhund, inte så ofta man stöter på hemsidor och bloggar med just den rasen i huvudrollen. 🙂
    Lycka till med kommande valpen! 🙂

Kommentera

