Personlig utveckling

Jag är så förbannat nöjd just nu! Ända sedan jag tog över Mira har jag velat shejpa in tricks. Min kunskap har dock inte räckt till alla gånger. Eftersom Kiwi var lättare att träna så var det min ursäkt till att låta Mira göra det hon kunde och tränade nya saker med Kiwi i stället (som för den delen inte var enklare 😉 ). Men nu har min och Miras träning lossnat lite. Jag har lyckas shejpa in buga och nästan helt att lägga sig på rygg. Det gav mig blodad tand och efter att Hanna med Gaia och Harriet med Kiara hängde på en utmaning jag satte upp så satte jag igång att shejpa snurr. Det är ett tricks jag har försökt mig på flera gånger med Mira men gett upp varje gång.

Här ser ni resultatet efter tre kvällars träning 🙂 .

Ni anar inte hur, ursäkta mig – jävla nöjd jag är över detta. Jag har utvecklats och det känns så kul! Hör ni hur jag slår mig på bröstet 😉 .

Igår åt vi kycklingvingar till ”kvällsmat” och Mira hjälpte som vanligt till att duka.

Så lite valpuppdatering 🙂 . De är tre veckor och fem dagar idag. Nästa helg ska jag åka och hälsa på Fia och det är fem veckor (fyra veckor och sex dagar 😉 ) kvar innan jag får hem Sarek eller Sting. Johan har fått bestämma namn helt, något ska han få bestämma och det innebär att valpen får heta det den heter i stamtavlan. Så blir det en svart liten sötnos så har vi fått oss en Sarek och blir det en chokladbrun liten sötnos så har vi fått oss en Sting. Ingen Saiko för mig 😉 . Men jag får ju en hund och bestämde ju ras så då kan han få välja namnet tycker jag.
Igår ringde han dessutom och bokade boende lite utanför Gävle. Det är tänkt att vi ska åka halva vägen då vi hämtat valpen på fredagen och ta andra halvan på lördagen. Det blir nog lättare för oss alla. Mira får, som det ser ut som idag stanna hemma. Hon ska inte behöva sitta i en bil i flera timmar för att vi gärna vill ha med henne.

Jag börjar få ont i halsen…inte bra. Ska hem till vänner ikväll så jag hoppas det går över – nu!

13 thoughts on “Personlig utveckling

  1. Härligt! Personlig utveckling är aldrig fel=) Jag resonerade också så med namnet att jag får ju en hund så då kan david få bestämma, men varenda gång har jag fått styra upp det hela eftersom han har så galna namnförslag. Se bara hur det gick för Börje våran kvigkalv…=)

  2. Hon är ju så jädra söt lilla Mira och så stolt när hon hjälper till! 🙂
    Jag är nästan lika spänd som du inför din valp. Ha, ha, jag är knäpp jag vet. 😉
    Kram

  3. Härligt! Ni är ju så duktiga både du och Mira! 😀 Kul!
    Roligt att du snart ska åka och hälsa på valpen! Både Sarek och Sting är ju fina namn det med!

    • Tack 🙂 . Ja det blir nog bra med de namnen 🙂 . Johan har dessutom bestämt att valpen ska få ett nithalsband. Inte för mina pengar, svarade jag 😉 .

Kommentera

