Snöig dag

Det räckte tydligen inte med 130 cm, idag fick vi åtminstone en dm till. Jag gav mig ut innan plogbilen (det är ju i och för sig inte så svårt  ) och i stället för att slåss mot snön så utnyttjade jag den på promenaden till att träna benen. Jag pulsade i ungefär 3 km i minst en dm snö och lite drygt 1 km på plogad väg (det var lätt att gå där ). Mira tyckte promenaden var sådär, som hon tycker med nästan alla promenader nu för tiden. Hon är inte lätt att tillfredsställa just nu när det enda som duger är skogspromenader . Men vi busar en hel del och att bli jagad och få en vante slängt till sig är kul, kul, kul hälsar Mira .

Väl hemma från promenaden gav jag mig ut igen för att handla lite mjölk och fil så Johan har frukost till imorgon (han kommer hem från Kristinehamn ikväll). Själv ska jag till Stockholm måndag och tisdag så vi säger hej och hej då.

Nu äntligen har jag tagit ner julgardinerna, helt sjukt va slö jag har varit med det. Innan jag tog mig ett varmt bad nu i eftermiddag gick jag och Mira upp och skottade fram garaget så jag kan hämta Johan ikväll. Mira ville bära skyffeln hem men hon fick nöja sig med en vante eftersom det fanns en bil i närheten som vi skulle gå förbi .

Imorgon är valparna en vecka …tiden har gått sjukt fort .

9 thoughts on “Snöig dag

  1. Kul att du ska skaffa kelpievalp! Bor i Kumla, där din valp just nu är. 😉
    Kelpies är fantastiska individer, jag är sååå glad i min raraste Hilja! Hon är ju så sockersöt att du egentligen borde längta ännu mer efter din valp… 😉
    Ska du ha en tik eller hane?

  2. Det är ju roligt att Mira vill hjälpa till, även om hon nu fick nöja sig med en vante. 🙂
    Skönt att det känns som om tiden går fort, då kommer du ju snart ha din lilla valp hemma!

Kommentera

