Träning

Idag fick jag gå upp klockan halv fem för att köra Johan till tågstationen…inte kul. Känner på mig att det blir en tidig kväll ikväll.

Mira har haft en tokryckdag idag 🙂 . När vi gick på promenaden lämnade jag lite papp till återvinningen, när det var gjort och jag hade händerna fria gjorde Mira invit till lek och sen busade vi en bra stund . Koppel är den bästa kampleksaken på promenaden! Lilla tant…

Väl hemma tyckte jag det var dags för lite träning. Först gjorde vi en av de bästa sakerna hon vet, hämtaövningar. Jag lägger ut alla uppletandesakerna jag har och hon hämtar dem. Jag visar film nedan, märk väl hennes svansföring och frustande , någonstans i filmen hörs Qeso säga ”jag vill ha maaaat” också haha.

Jag tränade också på buga. Jag har tränat det en gång förut och tänkte att jag verkligen skulle tänka på allt idag och få till det riktigt bra. Första passet lyckades jag med det, dock filmade jag tydligen bara Miras rygg då . I filmen jag visar nedan gick det inte lika bra, jag missar belöningsplacering vilket gör att hon sänker rumpan och jag klickar för sent en gång och för tidigt en gång…jaja

Har ni några kommentarer om mitt försök till att lära Mira något så får ni gärna säga det… tänk på att jag är ny på detta bara 😉 .

5 thoughts on “Träning

  1. Skojigt med film 😀 Mycket film sen när du tränar med S…. 😉
    När det gäller belöningsplaceringen vid bugandet, så kunde du kanske prova att belöna långt in mellan frambenen i stället för att kasta bakåt vid sidan av henne = kasta in snasket långt in mellan frambenen. En idé bara 🙂 Du tappar godis i misstag in mellan benen på henne vid en repetion och det ser bra ut – tycker jag i alla fall 🙂

    • Det blir nog en del filmer ja 😉 .

      Första filmen ja gjorde, där jag filmade Miras rygg hade perfekt belöningsplacering 😉 . Jag tappade den till stor del i nästa, svårt för mig också att koncentrera mig haha! Jag ska skärpa mig till ikväll 😀

  2. Vad roligt med filmer och det ser jätte bra ut. Mira är för söt 😀

    Svar: Det var underbart!
    Ja, det får vi verkligen hoppas 😀

Kommentera

