En dag gamla

I måndags kväll, just när jag tänkte gå och lägga mig fick jag ett meddelande som sa ”hon valpar” från Lina. Jag fattade ingenting men tydligen hade Lina kontakt med Christina på Busligans kennel som i sin tur hade kontakt med Fia på kennel Vickulas och alltså ”min” uppfödare. Det hade då fötts en hane och fyra tikar och jag kände direkt att jag mådde illa. Tänk om det inte föddes en till mig!!! Det lugnade ner sig och Christina, sa genom Lina att jag nog kunde gå och lägga mig 😀 . Jag trodde inte att jag kunde sova men somnade som en stock.

I morse hade jag ett SMS från Harriet: två hanar och fem tikar!

Jag har en valp…jag tror inte det är sant! Fina Orka hade gjort ett så bra jobb och hade en ”lätt” födsel, det känns bra. Bilden nedan är fräckt stulen från Fia.

Tänk, någon av de där små råttorna är min!

Nu ska bara namnet lösas också 😉 . Saiko är ju min favorit, dock har Fia bestämt att det ska bli en Sting och det namnet är också fint tycker jag. Sarek är ett tredje val, Johan gillade det men det faller inte riktigt mig bra i munnen. Men namnet i sig är jättefint! Jag och Augusta, som ska ha den andra hanen får väl slåss om saken 😉 .

 

Just det: WWWIIIIIIIEEEEE!

 

16 thoughts on “En dag gamla

  1. Åh va roligt att det blev en valp till dig. Grattis. Skulle jag ha en kelpie skulle den vara svart, jag tycker dom är urläckra men så har jag ju en förkärlek till helsvarta hundar 🙂 Det ska bli roligt att följa er.

    • Tack Tina!

      Jag får ju inte välja så jag får bara ”foga” mig. Men det spelar ingen roll, bara den har kamplust och är lite galen och det tror jag att jag får 😉 .

Kommentera

