Göteborgsbesöket

Idag ska jag åka hem. På väg ner började det med att mitt tåg var inställt, jag hade inte fått meddelande utan det var Johan som förbigående sa att han hade hört att tågen två dagar före jag skulle åka ner var inställt. Så det fick jag boka om. Resan ner gick bra, till strax utanför Alingsås. Då var det först kö efter ett fel och sen tvärstannade tåget. En timma försenat till slut.

My dog var trevligt, fick hångla och krama på en kelpie från Deepeyes kennel- ljuvlig! Kikade lite runt bland alla montrarna, men såg inga intressanta raser förutom Buhund. Men hon som stod i montern tyckte min fråga om det var några som jobbade med sina buhundar var väldigt jobbig tydligen, hon reagerade med irritation och berättade för mig att rasen minsann var upptagen på någon lista över ovanliga hundraser…och? Såg bara en riktigt tråkig sak och det var en hund som bet en besökare i en av montrarna…riktigt tråkigt.

Jag shoppade lite också, hittade ett stånd med riktigt billiga leksaker så jag fick med mig två mjukisdjur och en mindre kampleksak. Fick en liten gris av AK, present från henne och hundarna till valpen 😀 . Gulligt ❤ .

I fredags kväll var jag och AK ute och åt middag med Harriet och Madde. Supertrevligt och supergott. Det blev Mongoliskt 🙂 .

Jag har haft en supertrevlig helg, känner mig som hemma hos AK och hennes familj. De är supertrevliga!!! Jag har fått sett porslinsponnyn Ubbe, han var supersöt. Tyvärr har det regnat så jag har inga bilder att visa 😦 . Men kika in på AK:s sida så finns det bilder på ponnyn där 🙂 .

Nu är det ju tänkt att jag ska ta direktflyget hem…men självklart är ju även det inställt och något meddelande om det har jag inte heller fått. Så nu ska vi åka in i ordentlig tid, så kommer jag förhoppningsvis att bokas om till ett annat flyg som åker över Luleå (!) och sen till Sundsvall. Jag hoppas jag slipper nattåget!

Nästa vecka hoppas jag att jag får skrika lite i bloggen 😉 .

6 thoughts on “Göteborgsbesöket

  1. Vilken otur du haft med resan! Tur att du fått uppleva massa roliga saker där emellan. 🙂
    Jag kan tro att du inte har tid att jobba nästa vecka utan ständigt sitter på helspänn. 🙂
    Bamsekram vännen

Kommentera

